Vandaag deze fles maar eens open gemaakt. Ik heb hem van Stéphane Burnez zelf gekocht na de masterclass in Deventer en heb er dus een mooie herinnering aan.
Kleur: iets donker met een rode tint.
Geur: duidelijk peer, maar ook vanille, kaneel, chocola en rozijnen
Smaak: wat zoet, fruitig met leer, eik en rancio
Afdronk: lang
Leeftijd: 45-50 jaar
Prijs: 85-90 euro
Prima cognac met duidelijke rancio smaak, heerlijk. Iets minder zoet en hij zou in mijn top-10 komen.
Als er nog behoefte is aan een fles voor de proeverij, dan kan ik hem inbrengen..... Zeker de moeite waard.
Prunier XO Très Vieille Grande Champagne
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Prunier XO Très Vieille Grande Champagne
Geen idee hoever we zijn qua aantal, maar lijkt me de moeite waard.Ton schreef:Als er nog behoefte is aan een fles voor de proeverij, dan kan ik hem inbrengen..... Zeker de moeite waard.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ik heb hem op mijn aankooplijstje geplaatst, samen met de Prunier 20 Years - Hors d'Age.
En... ik heb een leuk adresje gevonden :
http://www.vif.de/index.php/catalogsear ... /?q=cognac
En... ik heb een leuk adresje gevonden :
http://www.vif.de/index.php/catalogsear ... /?q=cognac
Deze cognac, zie plaatje, kost 85-90 euro.
Op de proeverij gisteren dacht Stefan dat de XO van Prunier ca. 45 euro zou kosten. Dat klopt, maar dat is de XO die een blend is van alle regio's en een leeftijd van gemiddeld zo'n 15 jaar.
De XO Très Vieille Grande Champagne bestaat uit 100% Grande Champagne en is gemiddeld 45-50 jaar oud.
Vandaar het prijsverschil!
Op de proeverij gisteren dacht Stefan dat de XO van Prunier ca. 45 euro zou kosten. Dat klopt, maar dat is de XO die een blend is van alle regio's en een leeftijd van gemiddeld zo'n 15 jaar.
De XO Très Vieille Grande Champagne bestaat uit 100% Grande Champagne en is gemiddeld 45-50 jaar oud.
Hoi Ton!Ton schreef:Deze cognac, zie plaatje, kost 85-90 euro.
Echt een heerlijke Cognac voor dit geld!
Heb je de Cognac nog? Ik had helaas maar een miniatuurtje
Wat vind je van de review: http://www.cognacreview.nl/prunier-xo-t ... champagne/
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Ja Wouter, prachtige review weer. Inderdaad een geweldige cognac die helaas al weer op is, ik zag dat ik mijn lijstje er op aan moest passen.
Jammer dat je maar een miniatuurtje had.
Was jouw fles wat lichter van kleur? (sprankelend goud). Op je foto lijkt dat inderdaad, mijne neigde naar rood (zie foto bovenaan).
Jammer dat je maar een miniatuurtje had.
Was jouw fles wat lichter van kleur? (sprankelend goud). Op je foto lijkt dat inderdaad, mijne neigde naar rood (zie foto bovenaan).
Dit jaar gekocht,... en geöpend.Roland schreef:Ik heb hem op mijn aankooplijstje geplaatst, samen met de Prunier 20 Years - Hors d'Age.
Een heerlijke cognac.
9 !!!