GJR

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
GJR
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 17:12

GJR

Bericht door GJR »

Even voorstellen. Ik ben Gert-Jan, maar gebruik vaak de afkorting GJ, is voor Engels spreekenden ook makkelijker uit te spreken. De R staat voor mijn achternaam (de Ruiter). Ik ben 40 jaar oud en sinds een paar jaar de wereld van destillaten aan het ontdekken en dan voornamelijk de whiskywereld. Ook actief als Blogger en oprichter van de whiskyclub Bergen op Zoom.

Vroeger vrij regelmatig met Cognac in aanraking gekomen, alleen niet bepaald op het niveau van hoe ik nu met destillaten omga. Ik heb vrijwel niets met "blanke" destillaten, maar des te meer met houtopgevoede spirits. Momenteel beslaat mijn collectie destillaten een 100 tal flessen plus een 150 tal samples. Velen zijn open (ook de samples). Momenteel heb ik twee cognac's is de collectie staan, namelijk een Menard VSOP en een Grand Breuil VSOP.

Een verdere kennismaking me Cognac heb ik afgelopen vrijdag mogen beleven bij DH17 te Bergen op Zoom (trouwens de slijterij met wie ik samen werk voor mijn whiskyclub) met de hier ook beschreven Hennessy Masterclass, gegeven door Malu, die ik via de whiskwereld al kende.

Tja wat valt er nog meer te vertellen, ik ben lid van diverse Nationale whiskyverenigingen en geniet member voordelen bij vele Schotse Distilleerderijen en ben eigenaar van een square foot grond op het Schotse eiland Islay.

Ik hoop hier nog veel te leren over Cognac.

Gert-Jan
- mijn blog
- mijn kleine (whisky) collectie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: GJR

Bericht door Hans »

Van harte welkom op het forum Gert-Jan. Zelf heb ik niks met whisky, ondanks verwoede pogingen van een vriend van mij (met een acceptabele verzameling).
We hebben elkaar al ontmoet op de Hennessy Masterclass. Wellicht op een volgende forum proeverij?

En mocht je een wat heftiger cognac zoeken, dan kan ik je de Royal van Daniel Bouju aanbevelen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: GJR

Bericht door wouter »

Welkom op het forum Gert-Jan!

Als je vragen hebt over Cognac, horen we het wel!! ;-)

Over Whisky weten we jou te vinden! ;-P
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”