Klein Folle Blanche proeverijtje

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Klein Folle Blanche proeverijtje

Bericht door Hans »

Gisteren hebben Tim en ik onze vrije dag goed besteed met wat proeven. Naast de Vieille Reserve van Domaine du Breuil de Segonzac, hebben we drie Folle Blanche cognacs naast elkaar gezet.

De uitgebreidere beschrijvingen staan in de verschillende merkenfora.

Claude Thorin Grande Champagne 1996 – goede cognac maar wat minder gebalanceerd dan de Ragnaud. Aan de zoete kant

Raymond Ragnaud Grande Champagne 2002 – zachte, mooi gebalanceerde cognac

Château de Beaulon VSOP – wat scherper en kruidiger.

Alle drie prima cognacs. Zuiver op smaak wint de Raymond Ragnaud, wat ons betreft. Op basis van prijs/kwaliteitverhouding wint de Château de Beaulon
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Klein Folle Blanche proeverijtje

Bericht door Ton »

Mooie beschrijvingen weer. Wat prijs-kwaliteit betreft ben ik zelf nogal gecharmeerd van de XO (12 jr) van Beaulon. Ben benieuwd waar die terecht was gekomen naast deze drie.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Klein Folle Blanche proeverijtje

Bericht door Hans »

Ton schreef:Mooie beschrijvingen weer.
Dank!
Ton schreef: Wat prijs-kwaliteit betreft ben ik zelf nogal gecharmeerd van de XO (12 jr) van Beaulon. Ben benieuwd waar die terecht was gekomen naast deze drie.
De XO is een blend van Colombard, Montils en Folle Blanche, dus die hadden we waarschijnlijk niet meegenomen (heb hem ook niet in huis). Al weer enkele jaren geleden dat ik die geproefd heb. Wat ik me ervan herinner, is dat ik hem wat vond tegenvallen in het vergelijk met de VSOP. Maar soms verandert je indruk. Soms doordat de cognac zelf verandert en soms ruik/proef je gewoon andere dingen dan de keer ervoor, zoals nu ook weer bleek. Dus wellicht nog eens proberen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”