Even voorstellen, Richard...

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Even voorstellen, Richard...

Bericht door Richard »

Hallo allen,
nadat ik genoodzaakt was een fles cognac uit te zoeken voor een gast is het volledig misgegaan. Rémy Martin is altijd goed zei zijn vrouw. Vervolgens ben ik op onderzoek uitgegaan omdat ik vond dat het wel een goede cognac moest zijn.
Me ingelezen op cognac-ton.nl om goed beslagen ten ijs te komen.
Het werd de 1738, en als gastheer voelde ik mij verplicht een glaasje mee te drinken. Waarbij ik een beetje kon imponeren over de Nederlandse invloed op het ontstaan en over de cru’s. Vervolgens ben ik besmet geraakt door het virus.

De mooie geschiedenis, de herkomst, de liefde van de maker voor zijn product, de verpakking en uiteraard de smaak zorgde voor een toenemende interesse in dit prachtige product.
Voordat ik het doorhad zat ik thuis met een Remy Martin 1738, Bachelor Gabrielsen XO, Delamain Pale & Dry, Camus VSOP Borderies en een François Peyrot Heritage(die ik niet open durf te maken).

Ondertussen alweer 46 jaren jong en wonend in het midden van het land. Na een maand meelezen voelde ik mij verplicht tot registratie en daar hoort voorstellen ook bij. Dus bij deze!
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Richard! Leuk om je verhaal te lezen. Voor velen van ons is het op een vergelijkbare manier gegaan.
Hoor graag van je bevindingen, wanneer je de moed verzameld hebt om de Peyrot Héritage te openen. Heb er meestal wel eentje open in de kast staan. Prima cognac!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door Richard »

Dankjewel Hans! Wat die Peyrot Héritage betreft, het is even afwachten of ik er klaar voor ben. Of de gelegenheid moet er zijn of ik vind mezelf er goed genoeg voor. Nu een beetje geïntimideerd door die 60 jaar.

Het is een beetje zoeken nog. De 1738 en de Delamain bevallen me erg goed, de Camus iets minder. De Bache is al leeg...
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door JohanB »

Je durft die Peyrot niet te openen ? Maar dat is geen probleem. Je mag die fles altijd naar mij sturen. Ik zal hem wel openen voor jou en gelijk als eens proeven of het wel lekker is.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 07 feb 2021, 19:50 Je durft die Peyrot niet te openen ? Maar dat is geen probleem. Je mag die fles altijd naar mij sturen. Ik zal hem wel openen voor jou en gelijk als eens proeven of het wel lekker is.
Altijd behulpzaam, Johan! :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door Richard »

JohanB schreef: zo 07 feb 2021, 19:50 Je durft die Peyrot niet te openen ? Maar dat is geen probleem. Je mag die fles altijd naar mij sturen. Ik zal hem wel openen voor jou en gelijk als eens proeven of het wel lekker is.
Hahaha, dat geloof ik graag.
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door DiscoverCognac »

de Bache Gabrielsen XO in Vleuten gekocht? Zo ja, kun je daar gerust vragen om samples van andere merken.
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door Richard »

DiscoverCognac schreef: ma 08 feb 2021, 14:19 de Bache Gabrielsen XO in Vleuten gekocht? Zo ja, kun je daar gerust vragen om samples van andere merken.
Nee, ik ben in Apeldoorn geweest. Maar wie kun je mij aanbevelen in Vleuten?
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door DiscoverCognac »

dacht dat je bij de gall in Vleuten ws geweest, de flessen die je opnoemde. Maar in apeldoorn hebben ze meer keuze inderdaad.
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Re: Even voorstellen, Richard...

Bericht door Richard »

Daar is best veel keuze ja. Als er andere winkels zijn met veel keuze houd ik me aanbevolen. Waar maakt me niet zoveel uit.
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”