Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
ErikdeLeest
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 10:19

Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door ErikdeLeest »

Hallo alle liefhebbers,

Bij de Cognactheek hebben we weer wat ruimte voor één of meerdere nieuwe merken. Alleen, wie weet beter wat jullie graag willen zien dan jullie zelf. Daarom de vraag: Welke cognac-merken zouden wij voor jullie naar Nederland moeten halen en welke cognacs van dat merk vind je interessant.
Eén merk hebben we al op het oog: Dudognon. We hebben nog geen hout-gestookte cognac tot nu toe en dat willen we verhelpen.
Alle overige tips zien we graag!

Erik & Harold
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door CarpeConniaco »

Leuke vraag. De cognacs van Paul Beau, Daniel Bouju, Couprie, Chateau de Beaulon en Tesseron Lot 29 (of de minis) zouden mooie aanvullingen zijn!
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
ErikdeLeest
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 10:19

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door ErikdeLeest »

CarpeConniaco schreef: di 30 mar 2021, 16:59 Leuke vraag. De cognacs van Paul Beau, Daniel Bouju, Couprie, Chateau de Beaulon en Tesseron Lot 29 (of de minis) zouden mooie aanvullingen zijn!
Voor zover mij bekend heeft Daniel Bouju een importeur. Gaan we na. Tesseron zijn we al mee bezig alleen de Lot 29 hadden we nog niet op de lijst staan. Even kijken of die een beetje 'normaal' geprijsd is. Chateau de Beaulon kennen we. Stonden naast hen op de laatste Discover Cognac in Utrecht. Inderdaad mooi spul. De anderen gaan we na. Bedankt voor jouw reactie!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door Roland »

ErikdeLeest schreef: di 30 mar 2021, 13:57 Eén merk hebben we al op het oog: Dudognon. We hebben nog geen hout-gestookte cognac tot nu toe en dat willen we verhelpen. Erik & Harold
Goede keuze, heb op dit ogenblik hun Héritage in het glas.
CarpeConniaco schreef: di 30 mar 2021, 16:59 Leuke vraag. De cognacs van Paul Beau, Daniel Bouju, Couprie, Chateau de Beaulon en Tesseron Lot 29 (of de minis) zouden mooie aanvullingen zijn!
Paul Beau : OKHuyzen (Haarlem?) heeft zeer scherpe prijzen.
https://www.okhuysen.nl/wijn/zoek?query=cognac

Daniel Bouju : uitgebreid gamma

Couprie : vorig jaar bezocht, zeer interessant.

Château de Beaulon : hun VSOP is zeer interessant. Folle Blanche, 7 years..., ook hun Napoleon XO (20 years) vind ik goed.

Tesseron : genieten, maar duurder.


Er zijn nog vele kleintjes, maar ik heb geen idee of ze willen exporteren.
Volgende huizen hebben wij reeds bezocht, met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding
GC : Raymond Desse, Domaine de Chez Bacou, Jean-Claude Saunier, Serplet
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door EelcoA »

Leuke vraag Erik, en al erg mooie suggesties.

Dudognon zeker interessant, zou ik ook graag eens willen bezoeken.

Couprie: ja! Serplet: jazeker!

Of what about Francois Voyer/Vaudon, mooi breed en kwalitatief waanzinnig gaaf gamma aan GC en FB (en mocht je toch besluiten het niet te doen is heb je fantastisch bezoek gehad bij Pierre Vaudon)!?

Of bijv. Andre Petit, Birius, Croix Maron, Laurichesse, Lheraud, Mauxion, Jenssen, La Guilde du Cognac. Geen idee of zij al vertegenwoordigd worden in Nederland of uberhaupt interesse daarim hebben (of ze voor jullier commercieel interessant zouden kunnen zijn) eigenlijk...

Zoveel opties, zoveel keuzes. Zucht...
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door JohanB »

EelcoA schreef: Of what about Francois Voyer/Vaudon, mooi breed en kwalitatief waanzinnig gaaf gamma aan GC en FB (en mocht je toch besluiten het niet te doen is heb je fantastisch bezoek gehad bij Pierre Vaudon)!?

Of bijv. Andre Petit, Birius, Croix Maron, Laurichesse, Lheraud, Mauxion, Jenssen, La Guilde du Cognac. Geen idee of zij al vertegenwoordigd worden in Nederland of uberhaupt interesse daarim hebben (of ze voor jullier commercieel interessant zouden kunnen zijn) eigenlijk...
Van André Petit ben ik persoonlijk niet zo'n fan (maar dat ligt aan mijn smaakpapillen). Croix Maron, Mauxion, La Guilde du Cognac ... nog nooit van gehoord. Lheraud lijkt mij ook heel interessant, als ze idd bereid zijn om hun flessen te exporteren. Laurichesse zou ik toch eens contacteren. Die maken fantastische cognac IMHO.
Mss ook eens kijken naar Michel Bureau et Fils en idd, ook Vaudon?
Het zal natuurlijk ook afhangen van de marge, he. Ik ken de prijzen van een aantal van die huizen omdat ze rechtstreeks aan klanten verkopen. Als je bv een fles verkoopt aan (ik zeg maar iets he) 675 € terwijl diezelfde fles rechtstreeks bij het cognachuis te koop is voor 300 €, zal je die fles niet snel verkopen denk ik.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door CarpeConniaco »

JohanB schreef:Lheraud lijkt mij ook heel interessant
Voor de Lheraud fans, zie dat www.cognac-paradise.de de Vieille Reserve du Paradis in de aanbieding heeft. Van €429 voor €299!
Deze cognac wordt niet op dit forum beschreven.
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door Roland »

ErikdeLeest schreef: wo 31 mar 2021, 09:49 Voor zover mij bekend heeft Daniel Bouju een importeur. Gaan we na.
Misschien Storms uit Heythuysen ?

https://storms.nl/wijnen-zoeken?query=cognac
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door JohanB »

Ja, maar cognac-paradise.de levert enkel maar in Duitsland.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Welke cognac-merken wil je graag in Nederland zien?

Bericht door JohanB »

Roland schreef:Misschien Storms uit Heythuysen ?
Die heeft idd een hele mooie selectie van Bouju EN François de Marange staan.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”