TylerDurden en de jubileumjaren

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
TylerDurden
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 feb 2022, 22:46

TylerDurden en de jubileumjaren

Bericht door TylerDurden »

Hallo allen,

Allereerst: Ik heet David, stiekem geen Tyler Durden.
(voor de niet film-kenners: Google het maar eens).

2022 wordt een heel bijzonder jaar: Ikzelf wordt halverwege het jaar 50, mijn zoon daarvoor nog 10, en mijn beide ouders 75.
Dat mag gevierd worden!

En sinds ik een beetje mocht drinken weet ik dat mijn vader een fervent drinker is van Remy Martin VSOP.

Dat kocht ik dus ook vaker, of een Hennessy, of e.o.a. obscuur merk dat ik niet kende.
Zelf beloonde ik mijzelf of mijn vader wel eens op een XO, en mijn ex heeft een keer netjes afgedongen op een mooie Remy Extra Fine Champagne Cognac hier in het dorp.

Die Extra Fine ging elke kerst open -ceremonieel bijna- en dronken ik, mijn vader en zijn zus elk 1 glas.
Zo lang het duurde ..... want 2020 was de bodem in zicht.

En ja; ik heb grote spijt dat ik ooit een glas Louis XIII afsloeg toen onze US directeur hem mij aanbood tijdens een gezamenlijk diner.
Ik vond het een te kostbare gift, ik durfde het niet aan te nemen.

Ik dat zelfde jaar heb ik ook ooit meegekeken naar 2 mannen die om en om een glas dronken in het hotel waar ik verbleef in Anaheim Californië, hopend op het laatste glas .... en de Louis XIII fles mochten meenemen als trofee. Ik heb mij niet durven mengen in de strijd, maar ik zou hebben gewonnen voor $125 het glas. Beide mannen dronken 2 glazen voordat er een 'winnaar' was.

Of wat te denken van die 3L (?) fles met houten frame in een restaurant Savarin in Rijswijk, járen geleden.

Herinneringen.
Cognac, het blijft iets magisch hebben voor mij.

Inmiddels drink ik vaker Whisky's, mede door een paar enorme liefhebbers en een Tasting-Sommelier in mijn vriendenkring.
Maar toch blijft Cognac een specials plaats hebben, mede door de band die dat schept met mijn vader.

En vanwege dat laatste, meld ik mij aan op het forum.
Mijn vraag zal ik stellen in een daarvoor geschikter topic.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: TylerDurden en de jubileumjaren

Bericht door Ton »

Welkom op het forum David.
Een mooie introductie!
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”