Algemeen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 289
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Domaine de Flaville

Bericht door Jurrien »

Eind januari 2023, op een zondagochtend, reed ik samen met een ander Forumlid naar Saintes. Wij passeerden een cognachuis. Zullen we kijken of ze open zijn? Waarom niet, we zijn er toch. Jawel de deur was los. Een woest ogende man in werkkleding heette ons welkom, weinig spraakzaam. Ach het was vroeg.....

Na enkele zinnen kwam de gastvrijheid naar boven. Wat wilden we proeven. We proefden de Vieille Réserve en de XO van respectievelijk 18 jaar en 25 jaar oud. Een blend van Fins Bois en Borderies werd ons verteld.
De cognacs waren lekker maar niet heel bijzonder. De VR sprak ons beiden het meeste aan.
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 103
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Domaine de Flaville

Bericht door easmits »

Is er eigenlijk een link met Croizet? Die produceerden vroeger een cognac onder de naam Flaville.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Algemeen

Bericht door Ton »

Ik heb ooit bij Delos, The World of Cognac, gelezen dat Croizet 36 hectare wijngaard bezit in Flaville. Waar Flaville ligt is er niet bij gezegd. Chateau Flaville is ook nergens te vinden op de kaart (google maps).
Domaine de Flaville ligt iets noordelijk van Dompierre-sur-Charente aan de E603. Dat is wel een aardig eind bij Croizet vandaan, hoewel dat niet alles zegt. Maar dat is toch ook al een lange tijd in bezit van de familie Bureau.
Kortom, ik denk niet dat er een link is.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1708
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Algemeen

Bericht door Roland »

Ton schreef: za 25 mei 2024, 14:20 Ik heb ooit bij Delos, The World of Cognac, gelezen dat Croizet 36 hectare wijngaard bezit in Flaville. Waar Flaville ligt is er niet bij gezegd. Chateau Flaville is ook nergens te vinden op de kaart (google maps).
Domaine de Flaville ligt iets noordelijk van Dompierre-sur-Charente aan de E603. Dat is wel een aardig eind bij Croizet vandaan, hoewel dat niet alles zegt. Maar dat is toch ook al een lange tijd in bezit van de familie Bureau.
Kortom, ik denk niet dat er een link is.
Ik lees het anders.
Croizet 1.jpg
Ze hebben wijngaarden in Grande Champagne te Saint-Même-les Carrières
en in Fins Bois in Champmillon.
Croizet 2.jpg
Flaville : 36 ha
Couronnes de Douvesse : 36 ha
Maine-Androux : 18 ha

Ik ga ervan uit dat de wijngaarden in de buurt van hun huis liggen en dat
Flaville = Logis de Flaville en dat Couronnes de Douvesse = Douvesse.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Algemeen

Bericht door Ton »

Helemaal mee eens. Ik dacht hetzelfde en kwam tot de conclusie dat er geen link is met Domaine de Flaville.
Ik had alleen de wijngaarden zelf niet op de kaart gevonden, waardoor er enige twijfel bleef bestaan.
Dit bewijst het. Mooi speurwerk in googlemaps!
Plaats reactie

Terug naar “Domaine de Flaville”