Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door wouter »

Op maandag 19 September organiseert Hennessy een exclusieve Nosing & Tasting bij de pas geopende sfeervolle Soprano's Piano Bar in Amsterdam.

Geproefd worden de beste cognacs uit de range met de oudste eaux-de-vie: XO, Paradis, Paradis Impérial en Richard. De ultieme gelegenheid om voor slechts € 35,- van dit al te mogen proeven. Een flesje Richard kost je immers al snel € 2.000,-.
Het evenement is onderdeel van de Amsterdam Bar Week, hierover is meer te lezen op www.amsterdambarweek.nl en aanmelden voor de diverse evenementen kan op de Facebook pagina.

N.B. Een Facebook aanmelding voor de Nosing & Tasting is geen definitieve reservering. Dit kan alleen rechtstreeks bij Hennessy via malu.knippenberg@lvmh.com. Er is slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar dus reserveer snel. Betaling dient contant te geschieden op de avond zelf.
Bijlagen
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (165.37 KiB) 3805 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door Ton »

Ga jij er heen?
Iemand anders misschien?
Ik ben wel geïnteresseerd, maar t is wel een eind weg en op een doordeweekse dag....
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door wouter »

Ton schreef:Ga jij er heen?
Ik ben er inderdaad bij, zulke mooie Cognacs wil ik waarschijnlijk niet missen... ;-)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door Ton »

Ik heb me aangemeld via de email (Malu Knippenberg); ik hoop dat er nog plaatsen zijn.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door Ton »

Er waren nog plaatsen, dus see you monday :idea:
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door wouter »

Leuk! Zie je dan!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Exclusieve Hennessy Nosing and Tasting

Bericht door Ton »

Gisteren heb ik deelgenomen aan een zeer geslaagde cognacproeverij die was georganiseerd door de brandmanager van Hennessy, Malu Knippenberg.
Voor een klein bedrag werd de unieke mogelijkheid geboden om 3 zeer bijzondere cognacs te proeven, naast de evenmin te versmaden XO van Hennessy.
Deze drie cognacs waren de Hennessy Paradis, de Hennessy Paradis Impérial en de Hennessy Richard.
De proeverij vond plaats in de Soprano’s Piano Bar in Amsterdam. In een afgezonderde ruimte werden deze bijzondere cognacs aan een kleine twintig cognacliefhebbers geïntroduceerd. De kleine besloten ruimte zorgde voor een gezellige, ontspannen en intieme sfeer.
Malu begon met een informatieve presentatie over Cognac en alles wat er bij komt kijken om cognac te maken. Natuurlijk met ook wat uitgebreidere informatie over het merk Hennessy.

Voor ieder van de deelnemers stonden al vier tulp glaasjes klaar en het duurde niet lang of de eerste werd ingeschonken, de XO. Om het makkelijker te maken de verschillende aroma’s te herkennen, had Malu enkele geurverstuivers (o.a. cacao en peer). Helaas waren die wat te overheersend en de geurdeeltjes sloegen neer in de veelal nog lege glazen. Maar gelukkig waren er voldoende reserve glazen, zodat het alleen aan heb begin even storend was; maar voor anderen die met deze geurverstuivers willen werken: wees gewaarschuwd, het is een echte ‘instinker’. Misschien is het beter wat op een stukje papier te verstuiven en daaraan te ruiken.

Die eerste XO was al zeer aangenaam. De XO heeft een wat mannelijker, wat stoerdere smaak. Peer, perzik, pruim en kaneel waren herkenbaar, evenals licht geroosterde smaak van het hout. In deze XO zitten al meer dan 100 verschillende eaux de vie verwerkt van vele tientallen jaren oud.
De Hennessy Paradis was stapje opwaarts. Een duidelijker en fijner aroma, van bloemen en fruit en veel andere nuances.
Weer een stapje omhoog: de Hennessy Paradis Impérial waarin sinaasappelbloesem en jasmijn herkenbaar waren met een lange afdronk.
Ten slotte de zeer bijzondere Hennessy Richard waarin zeer oude eaux de vie zijn verwerkt, enkele zelfs van het begin van de 19e eeuw. Nu waren de voorgaande cognacs al werkelijk prachtig, maar deze stak daar nog boven uit. Een krachtig complex bouquet, smaken van fruit, kruiden, hout en een duidelijk te herkennen rancio.
En voor diegenen die aan één glaasje niet genoeg hadden om het goed te kunnen proeven, werd in het geheel niet moeilijk gedaan om nog wat bij te schenken.

Tijdens het proeven was natuurlijk volop gelegenheid wat nader met de andere deelnemerskennis te maken of met Malu en de andere (junior?) brandmanagers.
Persoonlijk vond ik de Paradis en de Richard van deze vier het beste, maar smaken verschillen en er waren andere meningen, hoewel ik geloof dat iedereen wel de Richard er duidelijk boven uit vond steken.

Ten slotte kreeg iedereen nog twee tulpglaasjes en een miniflesje Hennessy XO mee naar huis als herinnering aan deze zeer geslaagde en in meerdere opzichte royale avond.
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”