Even voorstellen, wel zo netjes!

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Blamm
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 14
Lid geworden op: di 29 nov 2011, 21:48
Locatie: Rotterdam

Even voorstellen, wel zo netjes!

Bericht door Blamm »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Bart, 28 jaar uit Rotterdam.
Al sinds enige tijd lees ik mee hier op het forum en op bijbehorende review-website. Erg leuk en informatief, al kan ik nog weinig meepraten.

Wat hier op dit moment in de kast staat, niet erg vol meer, is:
- Hennessy Fine de Cognac (VSOP)
- Remy Martin VSOP
- Marquis XO

Hoewel ik niet heel vaak een glaasje schenk, vind ik het heel leuk om de smaken te ontdekken die zich in de verschillende cognacs verschuilen. Hoe groot kan het verschil zijn tussen deze drie flessen uit dezelfde prijscategorie bijvoorbeeld, waarbij ik toch wel een duidelijke voorkeur uit kan spreken. (voor de Hennessy in mijn geval, op de voet gevolgd door de Marquis)
Zoals ik al zei zijn de flessen niet meer zo vol dus 'mag' er van mezelf een nieuwe bijkomen. Tijd om weer goed te gaan inlezen dus.

Nu ik hier toch ben, kan iemand mij adviseren voor een goede slijterij in Rotterdam buiten de gebaande paden van de grote supers? Het assortiment is daar meestal toch beperkt tot de grootste spelers op de markt en dan in het bijzonder de hardlopende varianten hiervan.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Even voorstellen, wel zo netjes!

Bericht door Ton »

Welkom op het forum, Bram.
Ik ben niet bekend in Rotterdam, maar Klaas en Eef van cognacnet.eu zitten vlakbij in Maassluis. Is dat ook goed?
Neem gewoon eens contact op en laat je adviseren.
De website is: http://www.cognacnet.eu/

Succes en laat vooral nog wat horen over je volgende aankoop.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Even voorstellen, wel zo netjes!

Bericht door wouter »

Welkom Bart! Leuk dat je je op het forum hebt aangemeld!

Als je vragen of suggesties nodig hebt, dan horen we dat graag!

Groeten en veel (lees en schrijf) plezier hier!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Even voorstellen, wel zo netjes!

Bericht door Hans »

Welkom op het forum, Bart. Leuk dat je jezelf even voorstelt.
Blamm schreef:.... al kan ik nog weinig meepraten.
Ach, dat komt vanzelf. Gewoon blijven proeven en misschien af en toe eens een proeverij bezoeken, dan kom je er vanzelf in. Voor de meesten van ons geldt, dat we er nog maar enkele jaren mee bezig zijn. En ook al neemt je kennis op enig moment aardig toe, het blijft toch ook echt een kwestie van persoonlijke voorkeur en smaak. Er zijn enkele gekken op het forum (waaronder ikzelf) die zich niet kunnen beheersen met cognac en cognacboeken, maar trek je daar niets van aan.

Ik sluit me aan bij de tip van Ton, om eens richting Cognacnet te kijken (nee, we hebben geen aandelen ;) ) Zij organiseren ook regelmatig proeverijen. Verder zou ik het in de regio Rotterdam niet zo goed weten. Van verschillende van hun cognacs vind je op het forum wel een beschrijving. Een van hun recente aanwinsten, de Navarre Vieille Réserve, is bijzonder aan te raden. Sprong er op de laatste proeverij uit, ondanks het antieke cognac geweld. Kerstkadootje?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”