Paul Giraud - Très Rare

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Paul Giraud - Très Rare

Bericht door Ton »

Onlangs heb ik een klein flesje hiervan gekocht, helaas maar 3cl. Wat is dat toch weinig :?
Want hier lust ik wel meer van.
Heerlijke Grande Champagne, meer dan 40 jaar oud. Duidelijke rancio, heerlijk, lang. Zachte, ronde smaak, aangenaam zoet met een pepertje er in.
Helaas is 3 cl te weinig voor een meer uitgebreide beschrijving.
Maar deze komt op mijn verlanglijstje.
Bijlagen
DSC00816.jpg
DSC00816.jpg (34.26 KiB) 4638 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door Hans »

Ton schreef:Helaas is 3 cl te weinig voor een meer uitgebreide beschrijving.
Maar deze komt op mijn verlanglijstje.
Bij Cognac Only hebben ze ook halve flesjes. Is volgens mij ook het goedkoopste adres voor deze cognac. Prijzen variëren nogal.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door Ton »

Bij Paul Giraud zelf kost een fles 85 euro. Laat ik nou in juli naar de streek gaan 8-)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door Hans »

Ton schreef:Bij Paul Giraud zelf kost een fles 85 euro. Laat ik nou in juli naar de streek gaan 8-)
Dat scheelt nogal! Mag je voor mij ook een flesje meenemen. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door Ton »

Dat kan. Voorwaarde is ook nog wel dat ik inderdaad ook Giraud ga bezoeken. Dat staat allemaal nog niet helemaal vast.
Lijkt me verstandig om dat in juni nog even te bevestigen.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door EelcoA »

Hierbij mijn beschrijving van deze topper.

Voor achtergrond zie hierboven en op https://www.cognac-paulgiraud.com/la-gamme/

Kleur: Oranje-goud
Neus: Zacht, steenfruit, perzik, beetje vanille maar innig vermengd met het aanwezige fruit, verder erg weinig houttonen voor een cognac van deze leeftijd.
Smaak: Volle, warme smaak waarin weinig smaken overheersen, mooi in balans. Ondanks leeftijd toch zeer fruitig, vooral perzik. Vrij krachtig in de mond, lijkt in eerse instantie hoger op alcohol dan 40%. Levendig, wat rancio maar zeker niet overpowering.
Na-smaak: Middellang tot lang. Eerst vol, na minuutje blijft fruitige hangen. Ook een zoetje blijft waarneembaar (poedersuiker), maar zeker niet storend.
Leeftijd: Ca 40 jaar gerijpt volgens de meeste websites, uit 1962 volgens een zeer welingelichte bron...
Herkomst: Grande champagne
De prijs: €160 bij DH17, €185 bij Cognactheek.nl
Eindoordeel: Mooie volle cognac met veel balans. Erg fruitig en levendig voor zijn leeftijd. Daarnaast ook tonen die ouderheid doen voelen. Wel aan de prijzige kant gezien leeftijd.
Laatst gewijzigd door EelcoA op vr 07 jun 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door Hans »

EelcoA schreef: vr 07 jun 2019, 00:42 Hierbij mijn beschrijving van deze topper.

Voor achtergrond zie hierboven en op https://www.cognac-paulgiraud.com/la-gamme/

Kleur: Oranje-goud
Neus: Zacht, steenfruit, perzik, beetje vanille maar innig vermengd met het aanwezige fruit, verder erg weinig houttonen voor een cognac van deze leeftijd.
Smaak: Volle, warme smaak waarin weinig smaken overheersen, mooi in balans. Ondanks leeftijd toch zeer fruitig, vooral perzik. Vrij krachtig in de mond, lijkt in eerse instantie hoger op alcohol dan 40%. Levendig, wat rancio maar zeker niet overpowering.
Na-smaak: Middellang tot lang. Eerst vol, na minuutje blijft fruitige hangen. Ook een zoetje blijft waarneembaar (poedersuiker), maar zeker niet storend.
Leeftijd: Ca 40 jaar gerijpt
Herkomst: Grande champagne
De prijs: €160 bij DH17, €185 bij Cognactheek.nl
Eindoordeel: Mooie volle cognac met veel balans. Erg fruitig en levendig voor zijn leeftijd. Daarnaast ook tonen die ouderheid doen voelen. Wel aan de prijzige kant gezien leeftijd.


Mooie beschrijving, Eelco! Ben er wel een fan van. Zal hem ook eens aan de tand voelen bij gelegenheid. Bij Paul Giraud zelf is-ie momenteel € 110,-
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door JohanB »

Idd, mooie beschrijving. Ik kan er mij ook heel goed in vinden. Hij is aan de prijzige kant in online en andere shops, maar niet bij Paul Giraud zelf. Dat scheelt toch een serieus stuk in de portemonnee.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Paul Giraud - Très Rare

Bericht door EelcoA »

Hans schreef: Mooie beschrijving, Eelco! Ben er wel een fan van. Zal hem ook eens aan de tand voelen bij gelegenheid. Bij Paul Giraud zelf is-ie momenteel € 110,-
Helemaal eens Hans, €110 is ie absoluut wel waard IMHO!
Plaats reactie

Terug naar “Paul Giraud”