Paul Beau - Vieille Réserve

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Paul Beau - Vieille Réserve

Bericht door Ton »

Ik zie dat ik daar €42 voor heb betaald, ongelooflijk. De Hors d'Age had ik ooit voor €38,30.
Voor meer achtergrond informatie over Paul Beau zou je de smaaknotitie van Eelco moeten lezen die ook in dit hoofdstuk te vinden is.
Maar goed dat terzijde. Ik heb aan de hand van mijn geurendoos een proefnotitie gemaakt.
Eerst de kleur: mooie cognackleur, aan de lichte kant, goed vergelijkbaar met de Très Rare van Paul Giraud waar ik hem eergisteren mee heb vergeleken.
Het meest opvallende aan de geur is de grondgeur. Tja omdat er uit te halen moet je een geurendoos hebben. Aards karakter, maar toch is het geen rancio.
Verdere smaken die ik herkende in afnemende volgorde van intensiteit: gedroogde abrikoos en sandelhout, beetje eik, vanille en jasmijn. Tenslotte lichte tonen van vijg, peer en gemaaid gras.
Door die jasmijn vind ik ook dat hij een wat floraal karakter heeft.
Ik ben erg content met deze fles.
Wat wel tegenvalt is de korte afdronk. Maar persoonlijk vind ik dat geen groot probleem: ik neem gewoon een volgend slokje!
Prijs-kwaliteit: uitstekend!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Paul Beau - Vieille Réserve

Bericht door JohanB »

Kijk eens aan ! Heel mooie review, Ton. Hier kunnen de mensen wat mee.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Paul Beau - Vieille Réserve

Bericht door Hans »

Mooie proefnotitie, Ton! Ga deze cognac binnenkort ook maar weer eens proberen. En inderdaad: zo'n geurendoos helpt mij ook altijd enorm.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Paul Beau - Vieille Réserve

Bericht door EelcoA »

Zeker een mooie, gedetailleerde omschrijving van deze cognac Ton! Het aardse karakter kan ik me inderdaad ook herinneren aan deze. Behoorlijk vol maar toch ook met nog flink wat (rijp) fruit had ik genoteerd. Vond m op de eerste mond wat scherp, wat verder in de fles werd dit ronder. En inderdaad is de afdronk aan de korte kant. Gezien de schappelijke prijs geen groot probleem. Als ik zelf moet kiezen zou ik toch voor de PB HdA gaan, ondanks de wat hogere prijs. Die staat nu ook weer open hier in huize. Dat zal ook een beetje door het belachelijk scherpe aanbod van Okhuysen voor de HdA komen...
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Paul Beau - Vieille Réserve

Bericht door Hans »

EelcoA schreef: vr 22 mei 2020, 20:55 Als ik zelf moet kiezen zou ik toch voor de PB HdA gaan, ondanks de wat hogere prijs. Die staat nu ook weer open hier in huize. Dat zal ook een beetje door het belachelijk scherpe aanbod van Okhuysen voor de HdA komen...
Inderdaad Eelco, blijft onovertroffen de prijs van Okhuysen. Ook mijn leverancier voor deze cognac. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Paul Beau - Vieille Réserve

Bericht door easmits »

Vandaag 2 flessen kunnen kopen :)
Plaats reactie

Terug naar “Paul Beau”