marnier lapostolle xo gevraagd

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Plaats reactie
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door peter65 »

hallo iedereen,
ben hier op het forum met de deur in huis gevallen met 2 kartons marnier lapostolle vsop uit de jaren 80/90.Zelf ben ik meer een rum drinker daar mijn vrouwtje uit Cuba is,maar na een paar flesjes soldaat te hebben gemaakt heb ik de smaak te pakken gekregen.Ik ben nu op zoek naar de marnier xo maar niet te vinden in Belgie wel op Franse websites.Heeft iemand ervaring met dit lekkers of meer info.
al vast bedankt Peter
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door Hans »

Er zijn twee soorten Marnier XO, zag ik: appelation Cognac, dus een assemblage van meerdere cru's en een Grande Fine Champagne
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door DiscoverCognac »

De familie Lapstole heeft Grand Marnier en veel van de gekoppelde activiteiten verkocht aan Campari. De Cognacs worden al enige tijd niet meer geproduceerd.
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door peter65 »

Hans schreef:Er zijn twee soorten Marnier XO, zag ik: appelation Cognac, dus een assemblage van meerdere cru's en een Grande Fine Champagne
hoi Hans,heb ook aan het kijken geweest en inderdaad 2 soorten.Maar enkel hier in Frankrijk zie ik enkel appelation Cognac en die in de U.S.A. zijn steeds
grand fine champagne,zou deze dan enkel voor export zijn?Raar dat hier in de Benelux niets te vinden is ,maar wel bij meneer Trump(dacht deze enkel tequila dronk)
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door peter65 »

DiscoverCognac schreef:De familie Lapstole heeft Grand Marnier en veel van de gekoppelde activiteiten verkocht aan Campari. De Cognacs worden al enige tijd niet meer geproduceerd.
Raar hoe maken zij dan hun grand marnier?kopen ze dan nu Cognac in om grand Marnier te produceren.Want ook voor de cuvee du centenaire
en de cent cinquantenaire (deze is trouwens super te genieten en niet echt zoet) heeft men oude Cognacs nodig.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door Hans »

peter65 schreef:hoi Hans,heb ook aan het kijken geweest en inderdaad 2 soorten.Maar enkel hier in Frankrijk zie ik enkel appelation Cognac en die in de U.S.A. zijn steeds
grand fine champagne,zou deze dan enkel voor export zijn?Raar dat hier in de Benelux niets te vinden is ,maar wel bij meneer Trump(dacht deze enkel tequila dronk)
Ja, zou je eerder andersom verwachten, aangezien in de VS vooral VS gedronken wordt :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door DiscoverCognac »

peter65 schreef:
DiscoverCognac schreef:De familie Lapstole heeft Grand Marnier en veel van de gekoppelde activiteiten verkocht aan Campari. De Cognacs worden al enige tijd niet meer geproduceerd.
Raar hoe maken zij dan hun grand marnier?kopen ze dan nu Cognac in om grand Marnier te produceren.Want ook voor de cuvee du centenaire
en de cent cinquantenaire (deze is trouwens super te genieten en niet echt zoet) heeft men oude Cognacs nodig.

Ja, in de Caraïben bezit de familie een sinaasappel farm die hele kleine sinasvruchten produceert speciaal voor hun Grand Marnier. De familie had ook wijngaarden voor hun langere en andere wijnen. Maar Grand Marnier en veel activiteiten verkocht aan Campari. De sinaasappel farm dan weer niet. Met het geld zijn ze gaan relaxen en een dochter heeft een wijngaard in Argentinië gekocht.

Maar de cognac, de vruchten etc wordt dus allemaal ingekocht. Dat is niet heel gek doet Fleur Cognac, en heel veel andere likeur producenten ook.
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door easmits »

In de cognac & armagnac veiling van Catawiki die deze vrijdag begint zal er een Marnier XO kavel zijn.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: marnier lapostolle xo gevraagd

Bericht door Hans »

easmits schreef:In de cognac & armagnac veiling van Catawiki die deze vrijdag begint zal er een Marnier XO kavel zijn.
Dank Emile, we gaan het volgen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”