cognac Otard

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: cognac Otard

Bericht door Ton »

Je zou het hier op dit forum kunnen proberen onder 'vraag en aanbod'.
Een goed alternatief is natuurlijk Catawiki. Maar je hebt verzendkosten en veilingkosten.
Dat geldt ook voor de UK-veilingsites zoals Whisky-onlineauctions, Scotchwhiskyauctions.com, Whisky Auctioneer, Whisky.auction, Whiskyhammer.co.uk enz.
Ik zou je ook adviseren betere foto's te maken. Zet hem ergens rechtop neer waar goed licht is, recht van voren fotograferen en de fles er helemaal op. Dan een tweede foto met een gewone 70cl fles ernaast (kan een gewone wijnfles zijn, maar een andere cognacfles is leuker natuurlijk.) De foto van de achterkant die je had was ook goed. En dan nog een paar detailfoto's. Misschien ook één van de onderkant.

Succes,
Ton
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: cognac Otard

Bericht door Ton »

Hoi Jelle,
Ik kwam Emile Smits van Catawiki gisteren tegen op de cognac-proeverij en heb hem op deze fles attent gemaakt. Mogelijk dat hij nog reageert.
Gr. Ton
Jelle
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 mei 2019, 08:30

Re: cognac Otard

Bericht door Jelle »

Ton schreef: za 18 mei 2019, 12:43 Hoi Jelle,
Ik kwam Emile Smits van Catawiki gisteren tegen op de cognac-proeverij en heb hem op deze fles attent gemaakt. Mogelijk dat hij nog reageert.
Gr. Ton
Alvast bedankt voor de moeite want ken er echt niets van gr jelle
Jelle
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 mei 2019, 08:30

Re: cognac Otard

Bericht door Jelle »

Dat zou super zijn is hij ook lid van dit forum ? Jelle
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: cognac Otard

Bericht door Hans »

Jelle schreef: zo 19 mei 2019, 22:06 Dat zou super zijn is hij ook lid van dit forum ? Jelle
Dat is hij: memberlist.php?mode=viewprofile&u=1156
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: cognac Otard

Bericht door Ton »

Ik stuur je wel een privébericht met zijn e-mailadres. Ik heb hem al gevraagd of hij dat goed vond.
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: cognac Otard

Bericht door easmits »

Hallo Jelle (en Ton),

Leuke fles inderdaad. Gezien de labelstijl is waarschijnlijk van ná WO2, late jaren '40 tot vroege jaren '50 (daarna zie je andere capsules en net andere labels, hoewel de magnums niet altijd gelijk lopen met de reguliere grootte flessen gezien de geringere oplage; cognacbedrijven maakten soms eerst de oude labels op).

Jammer inderdaad van de labelkwaliteit, maar dit grote formaat flessen is populair. Ik zou 400 tot 650 euro verwachten op de veiling.

Hier is het meest recente resultaat op Catawiki voor een vergelijkbare fles van 190cl:
https://auction.catawiki.com/kavels/13903689
Dit resultaat is al weer wat ouder(2017) en ik vond het toen aan de lage kant gezien de uitstekende conditie van de fles.

Groeten,
Emile
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”