Oude fles Hennessy - vragen en aanbod

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Plaats reactie
ChRyder
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 sep 2019, 19:05

Oude fles Hennessy - vragen en aanbod

Bericht door ChRyder »

Beste mensen,

Bij de verhuizing van mijn (bejaarde) vader naar een veel kleinere woning kwam deze oude fles Hennessy te voorschijn.

Cognac Hennessy 1.JPG
Cognac Hennessy 1.JPG (674.77 KiB) 1089 keer bekeken
Daar heb ik wat vragen over, die hopelijk door de kenners hier beantwoord kunnen worden.
- gezien de spelling op het etiket aan de achterkant (flesschen) lijkt mij dit een fles van voor 1947. Is deze datering correct? Is hier iets nauwkeurigers over te zeggen?

Cognac Hennessy 2 achterzijde.JPG
Cognac Hennessy 2 achterzijde.JPG (220.89 KiB) 1089 keer bekeken

- is deze cognac eigenlijk nog te drinken?

- niet helemaal onbelangrijk, wat is de eventuele waarde van deze fles?

- en, als laatste, is iemand van de liefhebbers van dit forum geinteresseerd om deze fles (met inhoud) van mij over te nemen, en toe te voegen aan zijn (of haar) collectie?
Graag bereid om, indien gewenst, meer foto's te maken.

Met dank voor de reacties.

Ik ben zeer benieuwd!
ChRyder
Bijlagen
Cognac Hennessy 3 bovenkant.JPG
Cognac Hennessy 3 bovenkant.JPG (376.57 KiB) 1089 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Oude fles Hennessy - vragen en aanbod

Bericht door Hans »

Allereerst welkom op het cognacforum ChRyder!
Als een fles cognac goed bewaard is (rechtop, ongeopend, niet te warm of te veel licht) is hij vrijwel onbeperkt houdbaar.

De Hennessy-kenner op dit forum is Don Henny. Zijn contactgegevens vind je hier. Is al even niet meer online geweest, dus een berichtje via de email-link lijkt me de meeste kans hebben. Succes!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
ChRyder
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 sep 2019, 19:05

Re: Oude fles Hennessy - vragen en aanbod

Bericht door ChRyder »

Om in termen te blijven: merci bien!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Oude fles Hennessy - vragen en aanbod

Bericht door Ton »

Deze fles is nog van voor de 'crimped cap' werd geïntroduceerd, dus van vóór 1950.
De spelling van flesch duidt op een leeftijd van vóór 1947, toen de sch officieel werd afgeschaft. Maar in de praktijk werd sch al in de dertiger jaren steeds minder gebruikt. Hoe dat was voor tekst op alcoholica kan ik niet zeggen.

De prijzen voor een crimped cap versie zijn boven de €200 en lopen op tot soms boven de €400 op veilingen.
Ik schat de waarde van deze fles op €300 en als je geluk hebt (meerdere geïnteresseerden die tegen elkaar opbieden), dan kan dat nog oplopen.

Opmerking: de intrinsieke waarde van deze fles is minder dan €50, maar omdat er niet zo heel veel meer in omloop zijn en de interesse in Hennessy groot is, wordt er zo hoog geboden.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”