Dhiersat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Dhiersat

Bericht door Jurrien »

Gisteren op bezoek bij dit huis geweest. Gelukkig was de gepensioneerde moeder thuis anders stonden we voor een dichte deur. Dat is het risico als je geen afspraken plant.

Dhiersat is een cognac-huis in Rouillac, Fins Bois. Gedurende de laatste drie generaties werd Dhiersat geleid door vrouwen: Hélène, Nadine en Marie.

Dhiersat heeft naast de distilleerderij een winkel, waar de lokale en regionale bevolking naartoe komt voor cognac, pineau des charentes en wijn. Naast de standaard range van VS, VSOP, Napoleon en XO maakt Dhiersat ook een heerlijke 40-jarige 'Réserve de Famille'. Die twee laatste werden mij aangeboden om te proeven. Beide cognacs zijn ouder dan 25 jaar.

De twee geproefde cognacs smaakten beide uitstekend. De reserve de familie was echt beter en met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Daar heb ik dan ook een fles van gekocht.
In Nederland is dit merk te koop bij cognactheek in Apeldoorn en te proeven op Discover Cognac.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Dhiersat

Bericht door Ton »

Leuke info Jurrien!
Ik ben benieuwd naar die Reserve de la Famille. Iets voor de komende proeverij misschien?

Enkele vraagjes nog: Wie heb je nu gesproken? Nadine?
Volgens mijn informatie is Nadine de eigenaresse en werkt haar dochter Marie ook in het bedrijf. Waarschijnlijk als beoogd opvolgster... Klopt mijn informatie?
Waar past Hélène in dit verhaal? Is zij de moeder van Nadine? Is ze nog actief in de zaak?
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Dhiersat

Bericht door Jurrien »

Ton,
Volgens mijn informatie is Nadine de eigenaresse en werkt haar dochter Marie ook in het bedrijf. Waarschijnlijk als beoogd opvolgster... Klopt mijn informatie? Volgens mij helemaal juist. Ik heb de moeder gesproken en zij gaf aan met pensioen te zijn. Dochter lief wat er niet.
Helene zal de moeder van de moeder zijn, drie generaties!

Groet,

Jurrien
Plaats reactie

Terug naar “Dhiersat”