Pineau des Charentes

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Pineau des Charentes

Bericht door JohanB »

Die ken ik nog niet, Hans. François Premier. Ga ik even wat research over doen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Pineau des Charentes

Bericht door Roland »

JohanB schreef: za 25 apr 2020, 00:30 Die ken ik nog niet, Hans. François Premier. Ga ik even wat research over doen.
https://cognacshop.be/?s=Francois+1er&post_type=product
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pineau des Charentes

Bericht door Hans »

JohanB schreef: za 25 apr 2020, 00:30 Die ken ik nog niet, Hans. François Premier. Ga ik even wat research over doen.
Ben benieuwd naar je indruk ervan. Die van mij spreekt voor zich. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Pineau des Charentes

Bericht door JohanB »

Ik heb deze avond de Très Vieux van J. Painturaud geopend. Een pineau van meer dan 35 jaar oud. Awel, ze mogen van mijn part karamel in hun cognacs gieten. Deze pineau is de beste dat ik tot nu toe gedronken heb. Niet normaal gewoon. Crimineel, belachelijk lekker.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Pineau des Charentes

Bericht door EelcoA »

Hans schreef:
JohanB schreef: za 25 apr 2020, 00:30 Die ken ik nog niet, Hans. François Premier. Ga ik even wat research over doen.
Ben benieuwd naar je indruk ervan. Die van mij spreekt voor zich. ;)
Wij hebben laatst een klein flesje van de witte van Francois Premier van Nicky meegezonde. gekregen. Ondanks dat we meer van de rode zijn normaliter bevalt deze ook prima. Mooie balans tussen zoet en zuur. Vooral lekker gekoeld op een warme dag voor het eten.De Bertrand Vieux Rose blijft hier nog wel favoriet...
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pineau des Charentes

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 26 apr 2020, 00:32 Ik heb deze avond de Très Vieux van J. Painturaud geopend. Een pineau van meer dan 35 jaar oud. Awel, ze mogen van mijn part karamel in hun cognacs gieten. Deze pineau is de beste dat ik tot nu toe gedronken heb. Niet normaal gewoon. Crimineel, belachelijk lekker.
Ga ik onthouden Johan. Wel redelijk pittig geprijsd voor een pineau, maar ja.... 'crimineel' ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pineau des Charentes

Bericht door Hans »

EelcoA schreef: zo 26 apr 2020, 19:26 Wij hebben laatst een klein flesje van de witte van Francois Premier van Nicky meegezonden gekregen. Ondanks dat we meer van de rode zijn normaliter bevalt deze ook prima. Mooie balans tussen zoet en zuur. Vooral lekker gekoeld op een warme dag voor het eten.De Bertrand Vieux Rose blijft hier nog wel favoriet...
Wel grappig, dat de Pineau des Charentes bij verschillende forumleden toch zo in de aandacht staat. Was ik me niet bewust van.

Zojuist weer een bestellinkje geplaatst bij cognacshop.be met 6 verschillende rode pineaus die we nog niet eerder geproefd hebben (waaronder de Bertrand, wel eerder geproefd maar geen herinnering aan ;) ) Ben benieuwd!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Pineau des Charentes

Bericht door JohanB »

Hans schreef: Wel grappig, dat de Pineau des Charentes bij verschillende forumleden toch zo in de aandacht staat. Was ik me niet bewust van.
Dat verbaast mij toch niet zo. Het wordt gemaakt met cognac. Heel dikwijls zit de stijl van het cognachuis ook in de pineau, wat toch wel een punt van herkenning is. En het is gewoon heel lekker.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Pineau des Charentes

Bericht door Ton »

Ja, ik heb ook af en toe wel een pineau in huis. En Marijke vindt het erg lekker.
Onze voorkeur is de rode.
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Pineau des Charentes

Bericht door harryjose123 »

Gelijk Ton ik vind de rode ook het lekkerst .
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”