Schmiedefeuer

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Schmiedefeuer

Bericht door Hans »

Ontdekt in 2015 tijdens een motorvakantie in de Harz: Schmiedefeuer.
Schmiedefeuer.JPG
Schmiedefeuer.JPG (24.19 KiB) 1384 keer bekeken
Een stevige kruidenlikeur, 56% van Hammerschmiede, een kleine distilleerderij in het dorpje Zorge. Maken een hele range aan likeuren, Gin en hebben veel succes met hun single malt whisky The Glen Els

Bijzondere smaak, was er destijds meteen van gecharmeerd. Krachtig, wat zoet, maar niet te, prikkelend zonder scherp te zijn en vooral kruiden, kruiden, kruiden!

Wordt ter plaatse geflambeerd geserveerd, maar ik ben niet zo van het in de fik steken van lekkers, voegt niks toe.

Vandaag weer twee flessen meegestuurd gekregen bij een cognaczending en meteen een glaasje ingeschonken.
Hoewel er geen medicinale claim gemaakt wordt, is dit drankje bijzonder prettig bij bv. beginnende verkoudheid of herstel van griep.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Schmiedefeuer

Bericht door Roel »

Hans schreef:
(...) is dit drankje bijzonder prettig bij bv. beginnende verkoudheid of herstel van griep.
Maar ook zónder beginnende verkoudheid of herstel van griep, begrijp ik. ;)
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Schmiedefeuer

Bericht door Hans »

Roel schreef:Maar ook zónder beginnende verkoudheid of herstel van griep, begrijp ik. ;)
Uitstekend begrepen, Roel ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”