Chateau Cassevert

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Chateau Cassevert

Bericht door Jurrien »

Gisteren met dat schitterende weer heerlijk buiten in de tuin zitten dineren. Zeer goede vriendin was over en wij genoten van diverse soorten witte en rode wijnen als aperitief en begeleider van de maaltijd. Een van de wijnen was voor mij zeer bijzonder:
Ruim 20 jaar geleden gekregen van een toenmalige Belgische vriendin van de familie. Gedronken 15 jaar geleden met dezelfde vriendin die op visite was en haar man, die toen nog niet overleden was. De wijn was oud, licht bruin tot oranje. Geur, eerst genoten maar na decanteren nog mooie fruitige neus. De smaak ook prima, een finale oude dame, Chateau Cassevert 1985.

Na de maaltijd genoten van deze cognac:
Otard ***
Een drie sterren cognac uit de jaren 50. Officieel niet oud genoeg voor een forumproeverij, maar destijds liet men de cognacs vaak langer rijpen. Destijds was deze cognac een middenmoter, met ook veel één en twee sterren cognacs op de markt. Inbrenger Emile had me vooraf verzekerd, dat deze zeer de moeite waard is, en dat bleek te kloppen!
Mooi zacht, complex, warm, sinaasappel, sous-bois. Deze cognac doet op veilingen zo’n 100-150 euro. Zeer de moeite waard. Er werd uitgebreid gefilosofeerd over het smaakprofiel van oudere cognacs, ten opzichte van nieuwere.
(sample van laatste cognac proeverij, bedankt Emile).
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Chateau Cassevert

Bericht door harryjose123 »

Jurrien wat kan het leven toch ook weer mooi zijn .
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Chateau Cassevert

Bericht door Jurrien »

Harry geluk is D.O.M.
Doelen, Oplaadpunten en Mensen.
Maximaal genieten, Cognac en samen met gelijkgestemden zoals jij!
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Chateau Cassevert

Bericht door harryjose123 »

Dank je wel doet me goed.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Chateau Cassevert

Bericht door EelcoA »

Mooie afsluiter van een fantastische avond met de juiste mensen om je heen Jurrien!
Heb zelf een vergelijkbare fles kunnen scoren voor een redelijke prijs, was ook onder de indruk tijdens de proeverij. Hopelijk heeft die zich net zo mooi ontwikkeld op fles als deze van Emile. Nu nog die gelijkgestemden lees ik :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”