Armagnac

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Zo is het!!
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

Ik drink af en toe weleens een Armagnacje Marcel, heb er momenteel ook 2 flessen van openstaan. Maar vind ze meestal toch iets scherper en minder complex dan een mooie cognac. Bezondig ik me toch vaker aan een glaasje Spaanse brandy of Calvados... :lol:
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Calvados, ook lekker idd....
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Armagnac

Bericht door Fuzhou »

Delord bas Armagnac ‘Heritage’

This is a 40+ year old Armagnac.

Rich complex dark fruit taste. For only a couple of years, this was a departure from their traditional labeling; nevertheless, the new ‘Heritage’ bottles had revert back to their old designs. I guess this makes my bottle that much more special.
Bijlagen
Delord Heritage 40+ years
Delord Heritage 40+ years
E9446673-7B5F-4887-A189-33F0FFD01579.jpeg (182.72 KiB) 2378 keer bekeken
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Armagnac

Bericht door peter65 »

EelcoA schreef: di 16 apr 2019, 21:01 Ik drink af en toe weleens een Armagnacje Marcel, heb er momenteel ook 2 flessen van openstaan. Maar vind ze meestal toch iets scherper en minder complex dan een mooie cognac. Bezondig ik me toch vaker aan een glaasje Spaanse brandy of Calvados... :lol:
Spaanse Brandy, heb juist een flesje leeg gemaakt van het merk ximenez -spinola,een zeer speciaal flesje voor een zekere Lewis Stagnetto,en invoerder van drank en sigaren in Corisca. Ongelooflijk van smaak ,natuurlijk niet te vergelijken met Cognac,maar wat een smaak bom.Deze heren maken een brandy genaamd 3000 mille botellas. Deze staat op mijn verlang lijstje.Moet je maar eens googelen.Ben na dit forum in een wonderbaarlijke wereld van smaken gekomen.Ook een flesje Armagnac open staan,een xo van het merk chateau de Laubade,heerlijk maar kwa smaak
niet te evenaren met de Spaanse.Cheers Peter
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Armagnac

Bericht door peter65 »

peter65 schreef: wo 29 mei 2019, 22:38
EelcoA schreef: di 16 apr 2019, 21:01 Ik drink af en toe weleens een Armagnacje Marcel, heb er momenteel ook 2 flessen van openstaan. Maar vind ze meestal toch iets scherper en minder complex dan een mooie cognac. Bezondig ik me toch vaker aan een glaasje Spaanse brandy of Calvados... :lol:
Spaanse Brandy, heb juist een flesje leeg gemaakt van het merk ximenez -spinola,een zeer speciaal flesje voor een zekere Lewis Stagnetto,en invoerder van drank en sigaren in Corisca. Ongelooflijk van smaak ,natuurlijk niet te vergelijken met Cognac,maar wat een smaak bom.Deze heren maken een brandy genaamd 3000 mille botellas. Deze staat op mijn verlang lijstje.Moet je maar eens googelen.Ben na dit forum in een wonderbaarlijke wereld van smaken gekomen.Ook een flesje Armagnac open staan,een xo van het merk chateau de Laubade,heerlijk maar kwa smaak
niet te evenaren met de Spaanse.Cheers Peter
Nog snel een foto van mijn leeg flesje
Bijlagen
1554471490IMG_0051.jpeg
1554471490IMG_0051.jpeg (85.33 KiB) 2282 keer bekeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Klinkt niet verkeerd!
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

peter65 schreef: wo 29 mei 2019, 22:38 Spaanse Brandy, heb juist een flesje leeg gemaakt van het merk ximenez -spinola,een zeer speciaal flesje voor een zekere Lewis Stagnetto,en invoerder van drank en sigaren in Corisca. Ongelooflijk van smaak ,natuurlijk niet te vergelijken met Cognac,maar wat een smaak bom.Deze heren maken een brandy genaamd 3000 mille botellas. Deze staat op mijn verlang lijstje.Moet je maar eens googelen.Ben na dit forum in een wonderbaarlijke wereld van smaken gekomen.Ook een flesje Armagnac open staan,een xo van het merk chateau de Laubade,heerlijk maar kwa smaak
niet te evenaren met de Spaanse.Cheers Peter
Ximenez-Spinola heeft zeker een paar mooie uitgaven, ook al moet ik zeggen dat ik brandy van PX al snel te zoet en geparfumeerd vind worden. Die tres mille botellas stond ook al op mijn lijstje.

Ik heb nu de Carlos I XO en Torres 20 Hors d'Age openstaan, die eerst is vooral veel vanille en minder mijn ding. De Torres 20 heb ik eigenlijk standaard op de plank, die is zacht, rond en kwa prijs-kwaliteit een winnaar. Over doordrinkers gesproken. :D

En heb momenteel nog een Bodega Tradicion Gold Solera in de kast die schreeuwt om opengemaakt te worden. 25 gerijpt en volgens mij van de Palomina-druif, dus zou een stukje droger moeten zijn. Ook daarvan worden minder dan 3000 flessen per jaar gemaakt. Heb ook een sherry van Tradicion openstaan, good stuff hoor. Er is ook nog een Bodega Platinum op de markt, 50 jaar gerijpt en minder dan 500 flessen per jaar: https://www.weinquelle.com/artikel/Bode ... 699_e.html. Als de Gold versie bevalt dan vrees ik weer een uitbreiding van mijn wish list. Als ik me een beetje in kon houden met cognacjes kopen zou ik ervoor kunnen sparen... [zucht] :roll:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Armagnac

Bericht door Hans »

EelcoA schreef: wo 29 mei 2019, 23:04 .......... Als ik me een beetje in kon houden met cognacjes kopen zou ik ervoor kunnen sparen... [zucht] :roll:
:D :D Ik sta op het punt om in de Charente een deel van je wish list aan te schaffen, maar als je liever Spaanse brandy koopt ..... :lol: :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

Hans schreef: do 30 mei 2019, 00:15
EelcoA schreef: wo 29 mei 2019, 23:04 .......... Als ik me een beetje in kon houden met cognacjes kopen zou ik ervoor kunnen sparen... [zucht] :roll:
:D :D Ik sta op het punt om in de Charente een deel van je wish list aan te schaffen, maar als je liever Spaanse brandy koopt ..... :lol: :lol:
Okok, ik stel die nog even uit Hans :roll: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”