Bache-Gabrielsen, 1992, fins bois

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bache-Gabrielsen, 1992, fins bois

Bericht door Hans »

Deze cognac werd geproefd op de 17e forumproeverij:
Ton schreef:Bache-Gabrielsen, 1992, fins bois. 22 jaar oude cognac. Behoorlijk indrukwekkende fins bois cognac. Ik ben vergeten verdere aantekeningen te maken, misschien kan iemand aanvullen. Ik weet alleen nog dat hij erg lekker was.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Bache-Gabrielsen, 1992, fins bois

Bericht door EelcoA »

Mooie strakke fles met brede opening (erg gevaarlijk...), komt met oorkonde met dag van botteling.

Hierbij met videobeschrijving door Rowin:
https://www.youtube.com/watch?v=Mw4TRIjWpVU
bache-gabrielsen-1992-fins-bois-cognac.jpg
bache-gabrielsen-1992-fins-bois-cognac.jpg (23.38 KiB) 1376 keer bekeken
Mijn beschrijving:

Kleur: Goudgeel
Neus: Vol door hogere alcoholpercentage (45,7%) maar die zit niet in de weg, fris, fruitig, gember, citrus
Smaak: Fruit, appel, perzik, herkenbare tonen van eucalyptus, bloemige tonen, amandel, walnoot
Na-smaak: Vol en fris, de eucalyptus op de voorgrond, lengte in lijn met leeftijd
Leeftijd: 1992, in 2016 gebottled
Herkomst: Fins Bois
De prijs: €70 bij Gall Vleuterweide (voor zolang deze beschikbaar is), bottlebusiness.nl biedt deze online voor €55 aan (beide koopjes, alles onder de €100 is een koopje)
Eindoordeel: Prachtige vintage cognac met veel karakter, fris, gelaagd en mooie balans.

Hele mooie vintage Fins Bois die zijn leeftijd goed aankan. Absolute aanrader als je van fruitige maar volle cognacs houdt!
Plaats reactie

Terug naar “Bache Gabrielsen”