Jamaicaanse Rum proeverij in Amsterdam

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Jamaicaanse Rum proeverij in Amsterdam

Bericht door easmits »

Het is geen Cognac maar wel een prachtige drank. Ik dacht ik deel het hier op het forum, misschien is er interesse onder sommige leden :)
Ook omdat ik erg trots ben op de line-up, het zijn rums van zeer hoge kwaliteit die je niet snel naast elkaar krijgt te proeven.

Het thema is dus Jamaicaanse rum, de smaakbommen in rum-land. En dan twee specifieke stokerijen: Hampden vs. Worthy Park.
Met bottelingen van Whisky Mercenary, Rum Nation en Excellence Rhum, zit het wel goed met de line-up (zie eventlink). Serge Valentin van whiskyfun heeft ze vrijwel allemaal een score van 91+ gegeven :)

Line-up:
- base rum (Lamb's Navy Rum - bottled 1980s)
- Worthy Park 12yo 2005-2017 (Liquid Treasures & The Whisky Mercenary)
- Hampden 16yo 2000-2017 (Excellence Rhum)
- Worthy Park 10yo 2006-2017 (Rum Nation - Small Batch)
- Hampden 24yo 1992-2016 (Rum Nation - Small Batch)
- Worthy Park 10 yo 2006-2016 (Kintra)
- Hampden 18 yo - 1998-2016 (Rum Nation - Small Batch)


Kosten zijn 37,50 euro pp, voor 7 rum en te gekke canapées van Baudi, de chef van Barasti.
Wil je meedoen? Geef je op via info@oldspiritslab.com of sms/bel me even op 0627572596
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Jamaicaanse Rum proeverij in Amsterdam

Bericht door easmits »

Op 2 December heb ik trouwens met Old Spirits Lab weer een Cognac proeverij gepland. Martell door de jaren heen met oude Denis-Mounié als bonus. We zijn nog even aan het overleggen voor een locatie maar ik laat het jullie weten wanneer die bevestigd is (hopelijk In de Waag aan de Nieuwmarkt in Amsterdam).
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jamaicaanse Rum proeverij in Amsterdam

Bericht door Ton »

De rum laat ik even voor wat het is, maar die Martells lijken me wel heel leuk om te doen.
Nog even checken of ik wel kan...
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Jamaicaanse Rum proeverij in Amsterdam

Bericht door easmits »

Ik zou het heel erg leuk vinden als je erbij kan zijn, Ton :)
Het is niet alleen Martell hè, ook oude Denis-Mounié.

Tja, rum is een ingewikkeld verhaal met veel misvattingen over het product. Vooral omdat er zeer grote verschillen binnen rum zijn (nog veel groter dan binnen Cognac of Whisky). De meeste commerciële rums vind ik kwalitatief ver onder de maat. Jamaicaanse rum (samen Rhum Agricole en Caroni uit Trinidad) vormen een uitzondering. Maar ik begrijp het dat het niet je ding is.
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”