Louis Bouron Très Vieille Réserve

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Louis Bouron Très Vieille Réserve

Bericht door Hans »

Deze cognac werd geproefd op de 19e proeverij van het cognacforum.
Bouron bezit 50% Borderies, 43% Petite Champgne en 7% Fins Bois, de verhoudingen in deze cognac zouden ongeveer vergelijkbaar zijn. Een makkelijke cognac, amandelspijs, zoethout en vanille. Weinig complex.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Louis Bouron Très Vieille Réserve

Bericht door JohanB »

Bedankt voor de korte beschrijving. Ik was aan het uitkijken om deze aan te schaffen, maar ik denk dat ik dit aan mij ga laten voorbij gaan nu ik dit gelezen heb.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Louis Bouron Très Vieille Réserve

Bericht door Hans »

JohanB schreef: za 18 mei 2019, 15:01 Bedankt voor de korte beschrijving. Ik was aan het uitkijken om deze aan te schaffen, maar ik denk dat ik dit aan mij ga laten voorbij gaan nu ik dit gelezen heb.
Graag gedaan Johan, is de optelsom van de verschillende meningen. Beschrijvingen op een proeverij zijn natuurlijk nooit zo uitgebreid als wanneer je er een avondje voor gaat zitten. Daarbij speelt ook altijd wel een rol wat er nog meer geproefd wordt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Louis Bouron”