Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Hans »

Voor degenen die achter het net gevist hebben bij het zoeken naar dit onvolprezen werkje: Cognac Expert gaat het online plaatsen in een aantal losse artikelen.
Een overzicht van verschenen artikelen vind je hier. Copy-pasten maar!

Mochten er trouwens nog mensen zijn die het boekje zelf willen hebben, dan kan ik nog wel e.e.a. proberen, doe even een pm.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
zeesting
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 18:24

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door zeesting »

Ton, Steeds nog nergens te vinden. heb ook al bij de Sleghte en op amazon gezocht, maar zonder resultaat
Vorige week nog wel vastgehad in Antwerpen, Cognatheek, eigenlijk zou ik Johan moeten vragen om deze te mogen lenen om in te scannen en te digitaliseren.
Heb ook al een mail gestuurd naar de uitgever in afwachting van een positieve reactie.
Hopelijk komt er een nieuwe editie of in vorm van een E-book
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Ton »

Ja, moeilijk aan te komen.
Ik heb ze in Charente nog wel gezien, maar waar ook weer?
Mogelijk La Maison de la Grande Champage; en anders bij het cognacmuseum in Cognac.
En héééél misschien heeft Hans er nog één over...?
Het is en blijft een goed boekje!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Hans »

zeesting schreef:Hopelijk komt er een nieuwe editie of in vorm van een E-book
Dat verwacht ik niet, maar online staat het bij Cognac Expert, zie de link hierboven
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
PWortel
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 sep 2013, 13:47

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door PWortel »

Spannend, om de zoektocht naar dit boekje zo te lezen! Het lijkt me voor mij als "beginner" ook zeer interessante literatuur. Ben dan ook erg blij met de online versie, Hans, dank!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Hans »

PWortel schreef:Ben dan ook erg blij met de online versie, Hans, dank!
Graag gedaan! De online versie blijft vooralsnog beperkt tot pagina's 3 t/m 6 en 87 t/m 108. Hoewel ze er al een tijdje over doen, lijkt het nog incompleet. Ik denk dat ze het deel over de producteurs overslaan.
Ton schreef:En héééél misschien heeft Hans er nog één over...?
Helaas, alle exemplaren hebben een gelukkige nieuwe eigenaar gevonden. Ik zal nog wel eens speuren, leverde de vorige keer ook zomaar 5 boekjes op.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
PWortel
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 04 sep 2013, 13:47

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door PWortel »

Hans schreef:De online versie blijft vooralsnog beperkt tot pagina's 3 t/m 6 en 87 t/m 108. Hoewel ze er al een tijdje over doen, lijkt het nog incompleet. Ik denk dat ze het deel over de producteurs overslaan.
Dat is jammer, maar geen drama. De stukken die er op staan zijn al bijzonder informatief!
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Jurrien »

Vandaag, na ruim drie weken wachten, is mijn op internet gekochte exemplaar per post ontvangen. Direct doorbladeren en eerste blik op de tasting comments, wat een feest van herkenning. Vanavond na een sauna bezoekje rustig lezen. Daarbij verwacht ik te genieten van een gekregen Frapin VSOP. Ben benieuwd hoe deze VSOP zal smaken, daar mijn voorkeur in zijn algemeen uitgaat naar oudere cognac.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Hans »

Jurrien schreef:Vandaag, na ruim drie weken wachten, is mijn op internet gekochte exemplaar per post ontvangen. Direct doorbladeren en eerste blik op de tasting comments, wat een feest van herkenning.
Nog altijd een standaard werk, Mac A. Andrew. Mooi dat je een exemplaar te pakken hebt gekregen Jurrien! Mijn bronnen zijn al enige tijd opgedroogd. Zodra ik het boekje vind koop ik het, altijd liefhebbers voor. Al verschillende mensen blij mee kunnen maken.
Jurrien schreef:Ben benieuwd hoe deze VSOP zal smaken, daar mijn voorkeur in zijn algemeen uitgaat naar oudere cognac.
Ook mijn voorkeur ligt overwegend bij XO. Toch zijn er VSOP's die zeer de moeite waard zijn. Ben op dit moment aan het genieten van de Hine Rare VSOP, waar ik recent een paar flessen van gescoord heb. Helemaal niet verkeerd, deze Fine Champagne!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Mac A. Andrew: Cognac - an independent guide to ...

Bericht door Roland »

Hans schreef:
Jurrien schreef:Vandaag, na ruim drie weken wachten, is mijn op internet gekochte exemplaar per post ontvangen. Direct doorbladeren en eerste blik op de tasting comments, wat een feest van herkenning.
Nog altijd een standaard werk, Mac A. Andrew. Mooi dat je een exemplaar te pakken hebt gekregen Jurrien! Mijn bronnen zijn al enige tijd opgedroogd. Zodra ik het boekje vind koop ik het, altijd liefhebbers voor. Al verschillende mensen blij mee kunnen maken.
Ik ben ook geïnteresseerd, mocht je nog een exemplaar op de kop kunnen tikken.

Mvg,
RolanD
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”