Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

Bericht door Hans »

Ton schreef: za 21 dec 2019, 13:29 Mooi, zo'n vergelijkende beschrijving.
Denk je overigens dat hij ook minder donker van kleur is?
Ja, zeker Ton. Een goede tint lichter. Waarschijnlijk ook het gevolg van minder hout.Deze is prima, maar Tim en ik hadden toch een voorkeur voor de oudere versie. Zoals wel vaker bij cognac :|
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

Bericht door JohanB »

Net gepost door D. Bouju op zijn FB pagina.
https://youtu.be/Z56HKpGRVx0

Er zijn toch een paar momenten waarbij ik mijn wenkbrauwen moest fronsen, hoor. Pfoeh. De fles openen en gelijk met de neus helemaal het glas in om te ruiken ... Dit is wel 60 % he. Je verbrandt je neusharen op die manier. En dan op het einde gooit hij de cognac in een cocktail. :o :o Zonde van de goede cognac. Manmanman toch. Daar moet je een Amerikaan voor zijn.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

Bericht door Roel »

JohanB schreef: zo 22 mar 2020, 11:21 Net gepost door D. Bouju op zijn FB pagina.
https://youtu.be/Z56HKpGRVx0

Er zijn toch een paar momenten waarbij ik mijn wenkbrauwen moest fronsen, hoor. Pfoeh. De fles openen en gelijk met de neus helemaal het glas in om te ruiken ... Dit is wel 60 % he. Je verbrandt je neusharen op die manier. En dan op het einde gooit hij de cognac in een cocktail. :o :o Zonde van de goede cognac. Manmanman toch. Daar moet je een Amerikaan voor zijn.
Vooral de zin "This might be the best sidecar I've ever had"... :? Vreemde jongens, die Amerikanen.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

Bericht door DiscoverCognac »

60 % is ook wel erg hoog.... kan me goed voorstellen dat hij in de mix goed uitkomt. Probeer het zelf eens. ;)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

Bericht door Hans »

DiscoverCognac schreef: ma 23 mar 2020, 14:42 60 % is ook wel erg hoog....
Heeft me bij de verschillende geleegde flessen eigenlijk nooit dwars gezeten. :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Daniel Bouju”