Karlos

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
karlos
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: za 03 apr 2010, 17:14

Karlos

Bericht door karlos »

Een senior in dit gezelschap met een bourgondische inslag. Gepensioneerd en genietend van de goede dingen van het leven. Een groot liefhebber en bewonderaar van wijn en cognac maar een gematigd consument met vooral het accent op kwaliteit.
Mijn oprechte bewondering en waardering voor Wouter als initiatiefnemer en gangmaker van deze zeer informatieve website. De hoeveelheid en kwaliteit van de beschikbare informatie is nu al overweldigend en uniek in zijn soort. Een schot in de roos.
Inmiddels heb ik intensief gebruik gemaakt van de verzamelde en beschikbare kennis in verban met het organiseren van een proeverij voor een kleine kring.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Karlos

Bericht door wouter »

Karlos, welkom op het forum en bedankt voor uw aardige woorden! :D

Leuk dat u een Cognac Proeverij organiseert! Welke Cognacs laat u proeven? Ben benieuwd! Ik hoop iets dergelijks nog eens te organiseren voor het forum...

U heeft het over Cognacs met het accent op kwaliteit (altijd goed!), wat de favoriete Cognac op het moment?

Groeten,

Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
karlos
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: za 03 apr 2010, 17:14

Re: proeverij

Bericht door karlos »

Beste Wouter,
Mijn favoriete cognac is vooalsnog Remy Martyin VSOP, maar tijdens de proeverij schenk ik de achtereenvolgens volgende cognacsoorten:
- een Grand Rayon Cognac, VS kwaliteit, een pretentieloze eenvoudige en in zijn soort goedkope cognac met een lagering van 30 maanden,
- een Frapin VS cognac
- een Meukow VS cognac
- een Hine Rare Fine Champagne, een cognac van VSOP kwaliteit
- een Remy Martin, Fine Champagne cognac, van VSOP-kwaliteit,
- een cognac van XO kwaliteit.
De laatste moet ik nog uitzoeken, maar de keuze zal er een zijn van de volgende opsomming, maar ik laat me graag ter zake adviseren:
Marquis XO, Jozeph Guy XO, Remy Martin XO Excellent, Otard XO,
Meukow XO Grand Champagne, Hennessy XO, Chateau Montifaud XO Jarnoc Petite Champagne.
Mocht je een goed advies kunnen geven, dan houd ik mij aanbevolen. Overigens vraag ik mij af, welke hapjes toegepast kunnen worden tijdens de proeverij, misschien heb je daar ook nog ideeen over.

Groeten,
Karlos
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Karlos

Bericht door wouter »

karlos schreef:Beste Wouter,
- een cognac van XO kwaliteit.
De laatste moet ik nog uitzoeken, maar de keuze zal er een zijn van de volgende opsomming, maar ik laat me graag ter zake adviseren:
Marquis XO, Joseph Guy XO, Remy Martin XO Excellent, Otard XO,
Meukow XO Grand Champagne, Hennessy XO, Chateau Montifaud XO Jarnoc Petite Champagne.
Mocht je een goed advies kunnen geven, dan houd ik mij aanbevolen.
Ik zou kiezen uit de Remy Martin, Hennessy en de Meukow XO Grande Champagne....

De Hennessy is leuk omdat het een bekend merk en fles is, daarnaast is deze ook zeer opbouwend na de VS en VSOP cognacs!
De Remy Martin is vooral leuk om te kunnen vergelijken met de VSOP van Remy Martin, welke verschillen vallen op? Deze Cognac is trouwens ook een van de standaarden in het XO segment...
De Meukow is ontzettend goed, en leuk door zijn 100% Grande Champagne. Smaak technisch zou ik voor deze Cognac kiezen....
karlos schreef:Overigens vraag ik mij af, welke hapjes toegepast kunnen worden tijdens de proeverij, misschien heb je daar ook nog ideeen over.
Leuke vraag, die extreem moeilijk te beantwoorden is.... :oops: veel hapjes werken namelijk averechts voor de smaak-ervaring van de cognacs. Niettemin moet er inderdaad gewoon wat op tafel verschijnen, dus hierbij wat ideeen....

-Iets wat ik sowiezo kan aanraden zijn droge engelse crackers of stukjes wit-brood om de smaken van de Cognac te neutraliseren, na een stukje gegeten te hebben, zijn je pupillen als ware weer schoon...
-Toastjes met franse kaas met bijvoorbeeld Vacherin Mont d'Or (kaas in zo'n houten doosje, er wordt van deze kaas wel eens gezegd dat het een rancio geur en smaak heeft....)
-Pure Chocola, heerlijke combinatie met Cognac

Ik zal over deze vraag een nieuw topic openen! Ben benieuwd wat anderen erbij eten ;)
Bijlagen
Cognac tasting with crackers.jpg
Cognac tasting with crackers.jpg (30.15 KiB) 3316 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”