Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

JohanB schreef: do 15 apr 2021, 19:37 Dat komt nog wel, beloofd.
Mooi! Mag ook minder deftig, hoor. :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door CarpeConniaco »

EelcoA schreef: wo 02 dec 2020, 21:21 Tijdens de Black Friday hysterie een flesje Audry Memorial aangeschaft voor een nette prijs, mede nav zeer positieve recensies op het forum. Hopelijk komt ie snel binnen!!!
Vraagje, zijn er bepaalde actieperiodes voor cognac? Zo te lezen de laatste week van november. Ook na de feestdagen in januari? Als er tips zijn, hoor ik het graag! :)
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

CarpeConniaco schreef: vr 16 apr 2021, 11:35 Vraagje, zijn er bepaalde actieperiodes voor cognac? Zo te lezen de laatste week van november. Ook na de feestdagen in januari? Als er tips zijn, hoor ik het graag! :)
Belangrijkste periode voor aanbiedingen bij de webshops is voor de feestdagen, eind november, begin december. Het hele jaar door is het interessant om de 'spirits of the week' van Marko Körner in de gaten te houden. Verzendt alleen binnen Duitsland, maar dat is op te lossen met een verzendservice of via een van de andere forumleden.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door DiscoverCognac »

Dupuy VSOP en de Dupuy Extra. De Vsop is nieuw voor mij, dus erg benieuwd hoe die smaakt.
Vorige week ook nog de Meukow 1988 en palm dor gekocht.
En een fles Letrac XO vet coole fles, een merk van Godet maar dan 100% grande champagne.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ton »

Letrac?
Bedoel je misschien Lautrec?
Post anders eens een fotootje?
Ric325i
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 21:05

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ric325i »

Ik heb recent een vrij oude Godet napoleon opgekocht en een vraag gesteld onder het merk Godet. Ik zou graag wat meer willen weten over die fles voor ik em open maak.
Voor mij een onbekend merk dus ben benieuwd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Godet had vroeger een wijngaard in de Petite Champagne, maar dat hebben ze in 1968 weer verkocht. Sindsdien is het een handelshuis pur sang. Ze kopen van wijnboeren in zowat alle crus. Dit is een citaat van Jean-Jacuqes Godet uit het boek Cognac van Reinier Koops
"Wij maken lichte cognac, bloemig en fruitig, zonder hout. Je zou het een vrouwelijke stijl kunnen noemen."
Dit schrijft Koops dan weer "Een andere verklaring voor de lichte vrouwelijke stijl van dit cognachuis is het gebruik van de folle blanche-druif."

EDIT: Ik heb eens een sample gekregen van RolanD van een Godet Réserve de la Famille GC. Ik heb speciaal dat flesje bewaard om de naam niet te vergeten. Ooit komt er zo'n fles in mijn collectie. Ik vond hem bijzonder lekker.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Ric325i
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 21:05

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ric325i »

http://www.whiskyparadise.com/looking_d ... ffset=6970
Deze fles heb ik kunnen scoren maar vind er bijzonder weinig over terug ook echt nergens meer te koop zo lijkt het.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Lijkt mij idd een heel oude botteling. Ik kan er niks over vinden in het boek van Reinier Koops en de 1ste druk was in 2008. Hij staat wel vermeld in het boek Cognac van Conal R. Gregory en dat is van 1997. Proeven man. Da's de enige manier om het te weten te komen. Ik zou het zonder twijfel doen. Ik zou razend benieuwd zijn.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Ric325i
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 21:05

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Ric325i »

Johan ,dank voor de moeite , in de zomer drink ik vaak minder sterke drank dus ik gok dat ik em dit najaar opentrek.
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”