Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

JohanB schreef: ma 08 apr 2019, 20:13 Meer flessen dan dat er Euro's in mijn portemonnee zitten, ja.
Bekend probleem, helaas. :?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Vanavond de Renault Carte Noire Extra Old 180 en Paul Giraud Tres Rare naast elkaar. Totaal andere cognacs. De laatste wint qua neus maar is qua smaak nog wat gesloten en scherp gezien de leeftijd, de Renault smaakt me verrassend genoeg beter nu. Erg benieuwd hoe de Giraud over een paar weekjes is!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Interessant, ik ben benieuwd.
Wat betekent die 180, is dat de prijs?
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Ton schreef: Interessant, ik ben benieuwd.
Wat betekent die 180, is dat de prijs?
Komt in de buurt ;-) nee dat deze tov de normale carte noire 180 dagen extra op oude vaten heeft gerijpt. Minder raadselachtig dan misschien gedacht dus...
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik heb ergens vorige week het laatste beetje Bouju Brut de Fût gedronken. Goeie cognac, ik heb nog een fles in voorraad, maar ik heb toch al betere cognacs gehad. De meest recente cognac in mijn glas was de Audry Mémorial. De geur is echt fantastisch. De zachte rancio viel mij direct op. Topper!
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
jelmerbode
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 9
Lid geworden op: do 28 mar 2019, 20:58

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door jelmerbode »

Vandaag een fles cognac gekregen van mijn ouders na hun vakantie in Frankrijk. De Bache Gabrielsen VSOP Triple casket.
Ik heb eerder al de Bache Gabrielsen VS en American Oak gedronken. Waarbij de American Oak echt een prima cognac is en de VS echt verbaasd in de kwaliteit van een VS.

Ik ben echt heel tevreden met de VSOP.
Kleur: Amber kleurig en iets donkerder dan de VS
Geur: Je ruikt het hout en noten (walnoten of almond wellicht?) met iets zoets zoals rozijnen.
Smaak: Simpele cognac, geen hele lange smaak, voelt en smaakt ook niet echt complex, maar is toch vrij zacht naar mijn mening. Duidelijk iets zachter dan het jongere broertje.

Ik heb deze vandaag gedronken en tevens weer de VS erbij gepakt. En ik moet zeggen dat de VSOP echt iets beter is, waarbij net zoals de VS hij lekkerder smaakt naar mate ik er meer van drink. Dat heb ik vaak wel bij veel drank, maar niet altijd, zeker niet bij cognac of wijn. :D
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Jurrien »

Mooie entree met deze mooie proefnotitie. Ik kon deze VSOP ook meer waarderen ten opzichte van de gewone VSOP van hetzelfde merk.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

Inderdaad, mooie proefnotitie! Heb hem ook geplaatst in het merkenforum, hier
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik heb momenteel met de Ragnaud - Sabourin Florilège in mijn glas. Ik moet mijn glas een beetje opwarmen met mijn hand want de fles heeft wat te koel gestaan. Hij is echt heel goed, maar ik vind toch dat de Fontvieille hier vlotjes over gaat.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

JohanB schreef: ma 29 apr 2019, 00:14 Ik heb momenteel met de Ragnaud - Sabourin Florilège in mijn glas. Ik moet mijn glas een beetje opwarmen met mijn hand want de fles heeft wat te koel gestaan. Hij is echt heel goed, maar ik vind toch dat de Fontvieille hier vlotjes over gaat.
Heb de Fontvieille recent nog wel geproefd, de Florilège is al weer even geleden. Ga ze bij gelegenheid eens naast elkaar zetten.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”