Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Voor 53,50 euro heb ik hem ook gekocht bij Okhuysen. Mooie prijs!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Forgeron Vieille Réserve 45 %. (Deze fles heb ik kunnen overnemen voor een zeer interessante prijs van iemand die deze fles dubbel had.)
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Nu aan de Raymond Ragnaud Vielle Reserve.
Blijft toch ook wel een lekkere hoor....
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 26 mei 2019, 23:09 ......van iemand die deze fles dubbel had
Sinds wanneer is dat een argument? Van mijn favoriete cognacs spaar ik dubbelen :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Jules Bellery VSOP..... Echt verrassend goed voor dat geld. Niks teveel gezegd!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Hans schreef:Sinds wanneer is dat een argument? Van mijn favoriete cognacs spaar ik dubbelen
Tja, die persoon deed haar dubbele flessen weg en ze ging millésimes aanschaffen in de plaats. Lucky me. Ik heb vroeger ook mijn favoriete whisky's dubbel gekocht, maar dat was op de duur financieel niet meer te doen. Ik merk wel dat ik mijn flessen cognac er sneller door jaag dan mijn single malts. En de goeie koop ik dan gewoon opnieuw en laat ze wat langer gesloten.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Vanavond een glaasje Tiffon Grande Champagne. Wauw wat een bijzondere, volle, complexe cognac. Duidelijk dat deze een flinke tijd in contact met hout heeft gestaan. Hier drink je niet meer dan 1 a 2 glaasjes van op een avond...
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Rigor »

Générations van j. Painturaud. Fantastische oude grande champagne. Zowel qua neus, smaak als afdronk een topper.
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roel »

Rigor schreef: do 30 mei 2019, 14:21 Générations van j. Painturaud. Fantastische oude grande champagne. Zowel qua neus, smaak als afdronk een topper.
Zo'n twee weken geleden heb ik hem zelf ook open gemaakt. Mijn eerste indruk was dat ik hem wat 'topzwaar' vond, minder in balans. Heel veel hout en kruiden, misschien iets té. Maar ik ga mijzelf straks nog maar eens een glaasje inschenken. Wellicht dat hij wat tijd nodig heeft (of ik ;) ).
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roel »

Roel schreef: do 30 mei 2019, 14:59
Rigor schreef: do 30 mei 2019, 14:21 Générations van j. Painturaud. Fantastische oude grande champagne. Zowel qua neus, smaak als afdronk een topper.
Zo'n twee weken geleden heb ik hem zelf ook open gemaakt. Mijn eerste indruk was dat ik hem wat 'topzwaar' vond, minder in balans. Heel veel hout en kruiden, misschien iets té. Maar ik ga mijzelf straks nog maar eens een glaasje inschenken. Wellicht dat hij wat tijd nodig heeft (of ik ;) ).
Zoals aangekondigd heb ik mijzelf gisteravond een glaasje Générations ingeschonken. Een aantal zaken vielen mij op:
De smaak is veel ronder dan twee weken geleden, eerste scherpte is eraf. Daarentegen blijf ik iets raars ruiken, iets muffigs/stoffigs. De na-smaak was intens, waarbij met name een klein zuurtje opviel. Door de bank genomen een goede cognac om rustig de hele avond van één glaasje te genieten, maar ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding van de Hors d'Age van J. Painturaud een stuk beter. Deze laatste cognac is trouwens momenteel in de aanbieding via de site van Painturaud zelf.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”