houdbaarheid en lageren van cognac

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
peelen
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 15:08

houdbaarheid en lageren van cognac

Bericht door peelen »

Ik heb een fles Louis Desroches, deze heeft enkele jaren gelegen en daardoor gelekt. Nu heb ik gelezen dat deze daardoor naar Uilenzeik smaakt. Ik zelf ken deze smaak niet.
Mijn vraag: Is deze cognac dan nog wel consumeren.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: houdbaarheid en lageren van cognac

Bericht door Ton »

Louis Desroches is geen cognac, maar brandy. Ze maakten drie sterren en VSOP kwaliteit, beiden niet oud dus. De fles zal weinig waarde hebben als hij in goede conditie is, maar als hij gelekt heeft is hij helemaal niets meer waard, behalve misschien voor een flessenverzamelaar. Maar dan nog niet veel.
Ik vermoed inderdaad dat hij nu meer naar thee (of uilenzeik) zal smaken dan naar een eau-de-vie. Dat heb je vaak ook met oude miniatuurflessen die een deel van hun inhoud hebben verloren.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: houdbaarheid en lageren van cognac

Bericht door Hans »

peelen schreef:Nu heb ik gelezen dat deze daardoor naar Uilenzeik smaakt. Ik zelf ken deze smaak niet.
Lijkt mee uitgelezen gelegenheid om die te leren kennen :lol: Wel voorzichtig proberen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
peelen
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 15:08

Re: houdbaarheid en lageren van cognac

Bericht door peelen »

Hans schreef:
peelen schreef:Nu heb ik gelezen dat deze daardoor naar Uilenzeik smaakt. Ik zelf ken deze smaak niet.
Lijkt mee uitgelezen gelegenheid om die te leren kennen :lol: Wel voorzichtig proberen.
Heb geproefd. Is inderdaad niet aan te raden, zeker niet als je de echte cognac geproefd heb. Maar heb 't overleefd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: houdbaarheid en lageren van cognac

Bericht door Hans »

peelen schreef:Maar heb 't overleefd.
Gelukkig maar, dan nu een lekkere cognac ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”