Suggesties?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Suggesties?

Bericht door JohanB »

Is er iemand bekend met de Vallein-Tercinier Lot 69 L'Erotique?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Suggesties?

Bericht door Rigor »

Dag Johan,

Ik heb hem gedronken tijdens mijn bezoek in mei 2019. Hij past in het rijtje van meer genuanceerde cognacs zoals de lot 65 en 66.

Het is een andere stijl dan de lot 70, hors d'age, etc.

Ik denk wel dat het een cognac voor jou is.

Btw: Ik heb dit weekend jouw sample Résistance 3945 van Chollet gedronken.

http://www.cognac-chollet.com/produits/cognac-3945-22

Fantastisch, vol van smaak. Extra genietbaar vind ik het feit dat deze gedistilleerd werd tijdens WO II. Het voelt aan alsof je dat belangrijke stukje geschiedenis mee consumeert. Ik zie dat Chollet ook nog enkele millésimes ter beschikking heeft. Ik ga ze bezoeken tijdens mijn trip in april. Lijkt me de moeite. Ik pak zeker een flesje 3945 mee indien nog beschikbaar.

Groet,

Berten
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Suggesties?

Bericht door JohanB »

Merci Berten ! Ik ben content dat je de Résistance lekker vond. Hij heeft wel heel veel tijd nodig. Pas toen de fles bijna halfvol was, vond ik hem beter en beter worden.
Ik vroeg naar die Lot 69 omdat ik hem ergens heel goedkoop kon kopen, maar ik ga eerst een fles Vallein-Tercinier Hommage ophalen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”