Welke cognac nu

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Welke cognac nu

Bericht door wouger »

Hallo zoals jullie weten ben ik pas enkele maanden bezig met cognac.

De montifaud vsop is leeg heerlijk, heb nu een bouju xo empreteur en een paul beau hors d’age.

Dacht zelf aan bache gabrielsen xo een dhiersat vsop een peyrot xo delamain pakte & dry vond de montifaud lekker zacht en smaakte me goed dus iets in die strekking mag ook graag wat suggesties.

Gr Wout
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Welke cognac nu

Bericht door EelcoA »

Als je voor een zachte, gebalanceerde cognac wilt proberen zijn de Bache Gabrielsen XO en Delamain Pale & Dry iig goede opties weet ik uit ervaring. Audry XO en Reserve Speciale ook goede alternatieven evt in deze prijsklasse!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Welke cognac nu

Bericht door JohanB »

Of een Peyrot Héritage, als het ietsje meer mag kosten.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Welke cognac nu

Bericht door Roel »

EelcoA schreef: do 23 jan 2020, 20:32 Als je voor een zachte, gebalanceerde cognac wilt proberen zijn de Bache Gabrielsen XO en Delamain Pale & Dry iig goede opties weet ik uit ervaring. Audry XO en Reserve Speciale ook goede alternatieven evt in deze prijsklasse!
Ik heb momenteel ook de Audry XO open staan en hij bevalt mij uitstekend. Niet al te uitgesproken (eerder rond en gebalanceerd), maar dat hoeft ook niet altijd. Er zijn genoeg avonden dat een 'gewoon' heerlijke cognac mij ook prima kan bekoren.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: Welke cognac nu

Bericht door wouger »

Bedankt voor de tips volgende besteld, na weekend komt er nog wat bij maar deze zijn het tot nu toe.

Delamain Pale & Dry
Bache Gabrielsen XO
Francois Peyrot XO
Logis de montifaud Vieille Reserve

Gr Wout
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”