Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Conny
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: za 01 mei 2021, 12:04

Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Conny »

Ik heb een fles op het oog uit 1972 maar ik kan zeer weinig over deze fles vinden, kunnen jullie mij iets meer vertellen over het merk, streek, smaak, waarde,...
Het gaat over een Clos Du Colombier 1972 Fins Bois.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door JohanB »

Er staat zo'n fles op 2de hands. Is die van jou misschien?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Conny
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: za 01 mei 2021, 12:04

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Conny »

JohanB schreef: zo 02 mei 2021, 14:14 Er staat zo'n fles op 2de hands. Is die van jou misschien?
Neen, ik zie dat de aanbieder op 2dehands van 't Stad is, ik ben maar van de parking! :D
Voor de Nederlanders onder ons: dit is een grap in België, Antwerpenaren zeggen dat zij van 't Stad zijn en al de rest van België is maar parking.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Hans »

Conny schreef: zo 02 mei 2021, 15:05 Neen, ik zie dat de aanbieder op 2dehands van 't Stad is, ik ben maar van de parking! :D
Voor de Nederlanders onder ons: dit is een grap in België, Antwerpenaren zeggen dat zij van 't Stad zijn en al de rest van België is maar parking.
:D
In Nederland iets soortgelijks: Amsterdammers hebben het over de stad en de rest van Nederland is 'de provincie'
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door JohanB »

Conny schreef: Neen, ik zie dat de aanbieder op 2dehands van 't Stad is, ik ben maar van de parking!
Haha, dan ben ik ook van de parking. Maar hier in West-Vlaanderen zeggen ze dat zij de echte Vlamingen zijn en al de rest zijn buitenlanders. En of je nu in provincie A'pen woont of in 't Stad zelf, dat maakt voor hen niks uit. Da's allemaal Antwerpen terwijl er toch een groot verschil in mentaliteit is.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Hans »

Het etiket van de fles op 2ehands.be vermeldt: Nicole Lapierre St. Brice 16100 Cognac
ClosduColombier1972.JPG
Waarschijnlijk een handelshuis, mogelijk een supermarkt merk. Kan die namen van Nicole Lapierre of Clos du Colombier niet terugvinden op de site van Ton. Een veeg teken. :( Ook op zijn interactieve kaart niet terug te vinden. En een geavanceerde search levert ook niks op.

Koop zelf vrijwel nooit Fins Bois, dus de waarde zou ik niet weten. Vanwege de onbekende origine vermoed ik geen hoge waarde. Wellicht Ton of Emile?

Als je een cognac uit je geboortejaar zoekt kun je ook hier kijken.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Conny
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: za 01 mei 2021, 12:04

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Conny »

Hans schreef: zo 02 mei 2021, 18:39 Het etiket van de fles op 2ehands.be vermeldt: Nicole Lapierre St. Brice 16100 Cognac

Waarschijnlijk een handelshuis, mogelijk een supermarkt merk. Kan die namen van Nicole Lapierre of Clos du Colombier niet terugvinden op de site van Ton. Een veeg teken. :( Ook op zijn interactieve kaart niet terug te vinden. En een geavanceerde search levert ook niks op.

Koop zelf vrijwel nooit Fins Bois, dus de waarde zou ik niet weten. Vanwege de onbekende origine vermoed ik geen hoge waarde. Wellicht Ton of Emile?

Als je een cognac uit je geboortejaar zoekt kun je ook hier kijken.
Dus als ik het goed begrijp is dit waarschijnlijk geen hoogvlieger.
Bedankt voor de info Hans!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Hans »

Conny schreef: ma 03 mei 2021, 08:48 Dus als ik het goed begrijp is dit waarschijnlijk geen hoogvlieger.
Nee, ik denk het niet. Staat ook geen leeftijdsaanduiding op, zal een VS zijn, de jongste categorie.
Conny schreef: ma 03 mei 2021, 08:48 Bedankt voor de info Hans!
Graag gedaan!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Roland »

Hans schreef: ma 03 mei 2021, 16:56
Conny schreef: ma 03 mei 2021, 08:48 Dus als ik het goed begrijp is dit waarschijnlijk geen hoogvlieger.
Nee, ik denk het niet. Staat ook geen leeftijdsaanduiding op, zal een VS zijn, de jongste categorie.
Er staat wel een leeftijdsaanduiding : 1972 :-)
Een vintage.
Wel geen indicatie wanneer deze fles gebotteld werd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Clos du Colombier 1972 Fins Bois

Bericht door Hans »

Roland schreef: ma 03 mei 2021, 22:03 Er staat wel een leeftijdsaanduiding : 1972 :-)
Een vintage.
Wel geen indicatie wanneer deze fles gebotteld werd.
;) Ik bedoel natuurlijk hoe lang deze cognac op vat gerijpt heeft. Dus inderdaad: wanneer gebotteld.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”