Online Cognac bestellen

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
Ruud
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 31 jan 2010, 09:25

Online Cognac bestellen

Bericht door Ruud »

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met online Cognac kopen en waar kun je dit het beste doen(lees wie is de goedkoopste)?

Ruud,
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Online bestellen

Bericht door Michiel »

Ik heb een aantal keer besteld bij Ton Overmars in Amsterdam. Zijn prijzen zijn de laagste die ik ken en hij heeft een mooi aanbod. De website is www.tonovermars.nl, hier staat zijn aanbod wel op. Daarnaast mail ik hem wel eens of hij speciale cognacs kan leveren. Zo heb ik vorig jaar een Ménard Ancestrale, een 50 jaar oude grande champagne cognac via hem gekocht voor 88,95.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Volgens mij besteld Wouter ook regelmatig via internet.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Online bestellen

Bericht door wouter »

Ik bestel inderdaad wel eens Cognac via het internet ;) maar eigenlijk niet zo vaak via een webshop.

Ik vind het veel leuker om Cognac (flessen en/of miniaturen) te kopen via Ebay, Marktplaats of bij de maker zelf.

Ton Overmars lijkt me (na wat ervaringen gehoord te hebben) een uitstekende online slijterij. Ben persoonlijk ook heel benieuwd welke goede online slijterijen er nog meer zijn...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door wouter »

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met Neeldrinks.

Competitieve prijzen (vooral bij de miniatuurtjes) en een leuk assortiment. Daarnaast ook een vriendelijke afhandeling/oplossing bij een miniatuurtje die niet geleverd kon worden...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

wouter schreef:Ik ben tot nu toe zeer tevreden met Neeldrinks
Ik ook. Een paar maal cognac besteld nu en eigenlijk alleen positieve ervaringen.

Verder:

La cognathèque Wisselende ervaringen

Cognac Only Boutique Goede ervaringen, vrij trage verzending. Regelmatig goede aanbiedingen.

Cognac on Line Wisselende ervaringen.

Cognac Paradise Duitse site. Alleen goede ervaringen, regelmatig mooie aanbiedingen.

Dan zijn er diverse cognacboeren die zelf verzenden (bv. Michel Forgeron, Godet), dat gaat doorgaans snel en goed. Een aantal linken door naar La cognathèque.

Een probleem dat ik nu twee keer ervaren heb is dat de Franse verzender het adres niet goed opschrijft. Pakket kan dan niet afgeleverd worden en TNT gaat dan zelf uitzoeken of ze het adres kloppend kunnen krijgen. Ook al heb je een trackingnummer, je kunt dan niet het goede adres doorgeven of het pakket ergens ophalen. Als het ze niet lukt het adres kloppend te krijgen sturen ze het terug naar Frankrijk.
Heb nu een keer gehad, dat een pakket op die manier 4 weken onderweg is geweest en recent werd een pakket, dat op 14 juni in Amsterdam was aangekomen uiteindelijk op 14 juli bezorgd :evil:
Mocht je tegen dit ongemak aanlopen, dan kun je de TNT medewerker vragen een "melding" te maken, met jouw gegevens. Dat zoiets kan weet ongeveer één op de vijf medewerkers die ik gesproken heb. De kwaliteit van die medewerkers varieert trouwens enorm, dus het kan lonen om gewoon opnieuw te bellen en hetzelfde verhaal nog een keer te doen :lol:
Als je geluk hebt wordt de melding gelezen door degene die het probleem moet oplossen (die schijnen daarvoor niet altijd tijd te hebben :roll: ) en bespoedigt dat de afhandeling. :mrgreen:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

Een nieuwe online ervaring te melden met CognacNet, het bedrijf van forumleden Klaas en Eef.

Twee flessen besteld (Drouet XO Ulysse en Michelet XO), en later nog een (Drouet Paradis de Famille)toegevoegd aan de bestelling.

Vlotte communicatie, snelle afhandeling en verzending (één dag). Helaas duurt het nog even voor ik aan proeven toekom. :cry:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
ABK6Nederland
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 21:22

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door ABK6Nederland »

Er is een nieuwe site online waar je heerlijke Single Estate Cognacs kunt bestellen van de producent ABK6 en ook het domein Leyrat Cognac!
Neem een kijkje en je zult zien dat de prijzen ook de moeite waard zijn.

http://www.abk6.nl
zeesting
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 18:24

Re: Online Cognac bestellen UVINUM, ni mehr wieder !

Bericht door zeesting »

vorige week een bestelling geplaatst bij uvinum.nl,
http://conac.uvinum.nl/leopold-gourmel- ... s-decanter
€ 110,80,- voor een Age des Fleurs, in een Decanter !
Dat kan niet, NEE, tuurlek dat kan niet...
Maar ik nam de proef op de som...en ging deze bestellen..
Een mooie karaf speciaal ontworpen voor deze toch uitzondelijke cognac, zou niet mis-staan in m'n vitrine.
Dus bestellen maar en dan afwachten, en inderdaad, ze naaien je wel met een gewone fles. :x
Uvinum is in Spanje gevestigd en koopt zijn wijn en distilaten bij grauonline
Mijn bestelling werd gefactureerd vanuit de firma Grauonline.
http://www.grauonline.com/articulo/alco ... es-fleurs/
Daar staat deze fles duidelijk als, inderdaad, een FLES in een mooie DOOS...
En geen leuke Decanter in leuke houte kist...
dus volgens mij is er een slechte communicatie tussen deze 2 bedrijven
Maar dat zal mij worst wezen. Als ik fritten ga bestellen, moeten ze me ook geen paella voorzetten. :evil:
Heb nu wel het voordeel, dat ik met Paypal heb betaald en, m'n schijven kan recupurenen.
wordt vervolgd...

zo mijn advies voor deze online shop >>> NI MEHR WIEDER !

nog een adresje in Antwerpen voor een klein reeks van Michiel Forgeron :o
aan zeer intressante prijzen.volgende week eens een kijkje gaan nemen en een nog paar flesjes mee pakken :lol:
http://www.wijnhuis.be/catalogue_keywords/forgeron.htm
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Online Cognac bestellen UVINUM, ni mehr wieder !

Bericht door Roland »

zeesting schreef:vorige week een bestelling geplaatst bij uvinum.nl,
http://conac.uvinum.nl/leopold-gourmel- ... s-decanter
....
zo mijn advies voor deze online shop >>> NI MEHR WIEDER !
Ik heb zoiets ook al meegemaakt met een Meukow XO Grande Champagne...
en kreeg een "gewone" Meukow XO geleverd.
Maar... ze kenden zelf het verschil niet.
zeesting schreef: nog een adresje in Antwerpen voor een klein reeks van Michiel Forgeron :o
aan zeer intressante prijzen.volgende week eens een kijkje gaan nemen en een nog paar flesjes mee pakken :lol:
http://www.wijnhuis.be/catalogue_keywords/forgeron.htm
Hun prijzen zijn toch serieus gestegen, ten opzichte van 1,5 jaar geleden.
Zij verkochten cognac van Forgeron goedkoper dan bij Forgeron zelf.
Hun prijzen destijds (april-mei 2012) :
Napoleon : 31,27 €
Vieille Réserve : € 46,04
Hors D' Age (en coffret) : € 102,10

Moet je nu eens naar de prijs van deze laatste kijken :o
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door JeroenPeek »

Goedenavond allen,

Nu de cognatheek niet meer bestaat, ben ik ook wat meer gaan zoeken op internet. Een ongelofelijk aanbod van diverse sites. Maar wat is een goede ? Hoeveel wordt aan transportkosten berekend? Is het een betrouwbare leverancier ? Ervaringen met oost-Europese leveranciers ? Kopen bij het cognac-huis zelf ?Naast die vragen en nog meer, wil je ook graag voor een leuk bedrag de cognac thuis hebben.
Ik heb nu 2 maal bij de whisky-exchange gekocht. Voor zover tot mijn volle tevredenheid. Snelle levering, zorgvuldig, transportstadia wordt via e-mail doorgegeven. Bedrag voor transport is redelijk, maar daar heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal voor. Of de cognac nu ook de goedkoopste was op dat moment, ik dacht het wel (in ieder geval, ik hoop het).
Zoals jullie merken, een grote, "boze"?, wereld van internet-cognac.

Is het misschien een idee om een apart hoofdstuk hieraan te wijden ? elke site waar een van jullie ervaring mee hebben te benoemen en te beoordelen, volgens een aantal nader te bepalen criteria ?

Laat maar horen.
Jeroen Peek
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”