Online Cognac bestellen

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

Loop even een aatal zaken langs, Jeroen:
JeroenPeek schreef:Maar wat is een goede ?
Mijn ervaringen zijn niet echt veranderd tov wat ik hierboven heb gemeld. Ervaringen met La cognathèque zijn de laatste jaren positief, dus niet meer wisselend. Een toevoeging: www.cognacshop.be
JeroenPeek schreef:Hoeveel wordt aan transportkosten berekend?
Kun je op de verschillende sites vinden. Meestal loont het om 3 flessen te bestellen.
JeroenPeek schreef:Ervaringen met oost-Europese leveranciers ?
Begin ik niet aan.
JeroenPeek schreef:Kopen bij het cognac-huis zelf ?
Goede ervaringen mee. Soms is betaling lastig.
JeroenPeek schreef:Of de cognac nu ook de goedkoopste was op dat moment, ik dacht het wel (in ieder geval, ik hoop het).
Daar is meestal al googelend wel achter te komen. Rondje langs de belangrijkste verzendhuizen.
JeroenPeek schreef:Is het misschien een idee om een apart hoofdstuk hieraan te wijden ? elke site waar een van jullie ervaring mee hebben te benoemen en te beoordelen, volgens een aantal nader te bepalen criteria ?
Ik zou niet zo goed weten wat daar nog meer in moet komen te staan, anders dan wat al in dit topic staat. Lijkt me goed als mensen hun ervaringen een beetje blijven melden hier.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door JeroenPeek »

Hans,

Je bent vanavond goed bezig.
Heb je ervaring met de diverse bepalingsmethoden, buitenland meestal creditcard, PayPal etc ? Zegt een bepaalde methode iets over de betrouwbaarheid van de leverancier ?

Gr.Jeroen
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Roland »

JeroenPeek schreef:Hans,

Je bent vanavond goed bezig.
Heb je ervaring met de diverse bepalingsmethoden, buitenland meestal creditcard, PayPal etc ? Zegt een bepaalde methode iets over de betrouwbaarheid van de leverancier ?

Gr.Jeroen
Jeroen,
PayPal probeer ik altijd te vermijden. Gewoon, omdat het te duur is.

Ofwel betaal ik met een (Europese) bankoverschrijving, ofwel met Mastercard.

Tot op heden nog geen slechte betaal ervaringen gehad.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

JeroenPeek schreef:Hans,
Je bent vanavond goed bezig.
Dank ;)
JeroenPeek schreef:Heb je ervaring met de diverse bepalingsmethoden, buitenland meestal creditcard, PayPal etc ? Zegt een bepaalde methode iets over de betrouwbaarheid van de leverancier ?
Meestal gebruik ik Mastercard bij de online shops. Bij de cognacboeren wordt directe overschrijving van IBAN naar IBAN steeds gangbaarder.
Ik heb niet gemerkt, dat een bepaalde betaalmethode iets zegt over de betrouwbaarheid en ook nog geen slechte ervaringen gehad. Wel met anderssoortige goederen, maar dat werd snel gecorrigeerd door de bank. Kwestie van alert zijn.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

Recent een uitstekende ervaring met het Franse wijnverzendhuis Nicolas. Had een paar flessen Peuchet besteld. Levering werd tweemaal vertraagd doordat ze op nieuwe voorraad wachtten. Kreeg telkens een mailtje met de vraag of ik wilde wachten of mijn geld terug wilde. De rekening werd met € 25,-- verlaagd zonder dat ik daarom gevraagd had. Na drie weken werden de flessen keurig verpakt geleverd.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

JeroenPeek schreef:Ik heb het kopen via internet uitgeprobeerd. Bij whisky-exchange, cognac-Paradise en cognacshop. Alle drie zijn me tot zover goed bevallen.
Duquai en E.de Moysson via cognac Paradise. Ik heb het idee dat deze 2merken ip exclusief voor die site gemaakt worden (soortje huismerk).
Zal binnenkort proeven of het een goed huismerk is. Gr.Jeroen
Roland schreef:Ik heb reeds verschillende aankopen gedaan bij Cognac-Paradise.de .
Zeer correct.
Echter, er worden "bruto" prijzen gebruikt.
Iedere week (14-dagen) is er een actie. "Spirits of the week", "Cognac-aanbiedingen",....
Bij zo'n actie ontvang je een korting van 20 % tot 30 %.
http://www.cognac-paradise.de/SPIRITS-OF-THE-WEEK.htm
En dan heb je nog de transportkosten. Deze zijn "redelijk". 20€ bij een aankoop tot € 150, 10€ bij een aankoop boven de € 150.
Op dit ogenblik "leuk" geprijsd : http://www.cognac-paradise.de/Cognac/Cognac-Audry.htm

Mvg,
RolanD
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
zeesting
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 96
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 18:24

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door zeesting »

Alvast zéér tevreden over
http://www.bio-vinis.lu/
(ze voeren wel alleen maar enkel Pinard)

en

http://www.riegel.de
(ook alleen BIO)
maar wel vlotte communictie in het nederlands
(verkoper blijkt hier in het Kempische Mol gewoond te hebben)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

Reactie Ton van ander topic hierheen verplaatst:
Ton schreef:Voor goedkoop moet je misschien zelf even goed kijken, maar goed en betrouwbaar (en ook zeker niet duur):
cognacnet.eu in Nederland (+31 (0)6 - 24 70 48 83)
cognacshop.be in Belgie (+32 (0)499 99 39 30)
cognac-paradise.de in Duitsland.
De eerste twee zijn ook altijd zeer bereid om telefonisch goed advies te geven.

Overigens meen ik dat deze vraag al eens eerder gesteld is en dat er dus al eerder aandacht aan besteed is met mogelijk wat meer adressen. Ik kon het zo gauw niet terugvinden.
Succes.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Ton »

Mooi, dan staat het weer allemaal bij elkaar!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Online Cognac bestellen

Bericht door Hans »

Ervaring opgedaan met nieuwe site Drank.nl:

Cognac-assortiment is nog wat beperkt, wel een paar interessante flessen en goed geprijsd. De Martell Cordon Bleu is er bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan bij Gall&Gall.

Met name in de goedkopere cognacs een leuk aanbod: o.a. Frapin, Montifaud, Ménard

Mijn flessen werden de dag na bestelling keurig verpakt bezorgd. Je kunt je bestelling eventueel ook afhalen in Utrecht.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”