Zacht, zachter, zachtst?
-
- Cognac VSOP
Zacht, zachter, zachtst?
In onze winkel krijgen we vaak klanten die een 'zachte' cognac willen. Vaak kom je dan bij Chateau Montifaud uit. De VSOP als instapmodel en voor de iets ervarener drinker/ster een XO-silver. Die laatste is voor zover ik kan beoordelen, de zachtste cognac die ik ken. Wie kan mij meer cognacs noemen die het qua zachtheid op kunnen nemen tegen de Montifaud??
Re: Zacht, zachter, zachtst?
Ik heb geen ervaring met Montifaud, maar ik vond de Raby XO Extra heel zacht van smaak, en heel lekker ook.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
-
- Cognac VSOP
Ik zou al blij zijn met tips. De montifaud staat hier voor € 59,95 dus een goede zachte cognac tussen de 40 en 80 euro of zoiets?Ton schreef:In dezelfde prijsklasse?
-
- Cognac VSOP
Klinkt interessant. Ga 'ns op onderzoek uit! Bedankt voor de tip!JohanB schreef:Ik heb geen ervaring met Montifaud, maar ik vond de Raby XO Extra heel zacht van smaak, en heel lekker ook.
-
- Cognac VSOP
Hmmm, interessant! Gaan we testen! Dank je TonTon schreef:AE Dor.
-
- Cognac VSOP
Remy Martin coeur de cognac is ,volgens mij, een zachte en aangename cognac.
maar over smaken kan men blijven kibbelen

maar over smaken kan men blijven kibbelen

- Hans
- Cognac Connaisseur
Als zacht het belangrijkste criterium moet zijn, dan denk ik dat de Brillet - Très Vieille Réserve XO in het lijstje thuis hoort.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken