Pellie

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Pellie

Bericht door Pellie »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marcel en na al heel wat hier rondgeneusd te hebben, mij toch maar eens aangemeld. Ik ben volledig een leek op cognac gebied (op een paar flesjes na), dus hoop hier veel informatie op te doen. Ik ben vnl. veel bezig met whisky, maar mijn interesse begint nu dus uit te gaan naar ook cognac.
Ik ben 47 jaar jong, getrouwd, een zoon van 14 jaar en kom uit Enschede.
Verdere hobbies zijn pijproken, ook hier kan je je ei kwijt op het gebied van verschillende smaken, speciaal bier, wijn, zelfde verhaal en hoeden, vnl fedora's, maar ook (flat) caps hebben mijn interesse.
Mijn collectie whisky bestaat uit ongeveer 100 flessen, vnl. Campbeltown whiskies (Springbank, Longrow, Hazelburn en Kilkerran). Mijn collectie cognac is nu maar liefst 1 fles :lol: , een Rémy Martin VSOP. (Hier hoop ik wat meer flessen van te krijgen).

Bij verdere vragen......komt u maar door!!
Laatst gewijzigd door Pellie op zo 06 jan 2019, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pellie

Bericht door Hans »

Van harte welkom op het cognacforum, Marcel!
Pellie schreef:Ik ben volledig een leek op cognac gebied (op een paar flesjes na), dus hoop hier veel informatie op te doen. Ik ben vnl. veel bezig met whisky, maar mijn interesse begint nu dus uit te gaan naar ook cognac.
We zijn ooit allemaal als leek begonnen. Veel te ontdekken dus. De laatste tijd meer whiskydrinkers die interesse ontwikkelen in cognac. Er is nog hoop voor de wereld. :lol:
Pellie schreef:Verdere hobbies zijn pijproken, ook hier kan je je ei kwijt op het gebied van verschillende smaken, ...
Is een zeldzame gewoonte aan het worden. Vroeger in een zeer grijs verleden ook gedaan, Gold Block, bestaat dat nog?
Pellie schreef:Mijn collectie cognac is nu maar liefst 1 fles :lol: , een Rémy Martin VSOP. (Hier hoop ik wat meer flessen van te krijgen).
Ook jaren gedronken, totdat ik me wat verder in de cognac verdiepte. Sindsdien eigenlijk nauwelijks nog een van de grotere merken aangeraakt. Behalve de Martell Cordon Bleu, die heb ik regelmatig in de kast staan.

Je bent al bekend met het forum, maar als je vragen hebt: stel ze gerust. Altijd wel iemand die het oppakt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Pellie

Bericht door Pellie »

Gold Block?? Daar heb ik iig nog nooit van gehoord! :roll:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pellie

Bericht door Hans »

Pellie schreef:Gold Block?? Daar heb ik iig nog nooit van gehoord! :roll:
Het bestaat nog, hier een review.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Pellie

Bericht door Pellie »

Ah van Mac Baren... Een aromaat, oftewel zoet. Ik rook af en toe nog zoet, maar vaker een Va/Per (virginia met perique) of een engelse blend met Latakia. De laatste vooral 's avonds.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Pellie

Bericht door Hans »

Pellie schreef:Ah van Mac Baren... Een aromaat, oftewel zoet. Ik rook af en toe nog zoet, maar vaker een Va/Per (virginia met perique) of een engelse blend met Latakia. De laatste vooral 's avonds.
Het zal met pijptabak niet anders zijn dan met cognac: veel verschillende smaken en voorkeuren.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Pellie

Bericht door Pellie »

Hans schreef:
Pellie schreef:Ah van Mac Baren... Een aromaat, oftewel zoet. Ik rook af en toe nog zoet, maar vaker een Va/Per (virginia met perique) of een engelse blend met Latakia. De laatste vooral 's avonds.
Het zal met pijptabak niet anders zijn dan met cognac: veel verschillende smaken en voorkeuren.
Dat kun je wel stellen idd. Geldt ook voor bier, wijn, sigaren, noem maar op!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Pellie

Bericht door JohanB »

Hey Marcel. Blij je hier ook te ontmoeten.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Pellie

Bericht door Pellie »

JohanB schreef:Hey Marcel. Blij je hier ook te ontmoeten.
Help me ff..... waar ken ik je van? Whiskyforum? Heb je daar andere naam?
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Pellie

Bericht door JohanB »

Ja en nee. Daar ben ik johan brugge.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”