Jouw laatste Cognac aankoop?
Re: Jouw laatste Cognac aankoop?
Ik laat je wel iets weten als de fles open gaat.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
In België kan je in februari deelnemen aan Tournée Minérale.EelcoA schreef:....dat gaat erg traag alleen met een zelf opgelegde Dry January).
Een maand zonder alcohol.
Omdat ik één maand te weinig vond, ben ik begonnen op 2 januari.
Na 3 weken nog steeds geen afkickverschijnselen

Wow. Ik heb een bas armagnac van 50 jaar oud staan. Die ga ik dit weekeinde "inwijden".JohanB schreef:Da's al een stevige brut de fût als je het mij vraagt. Vandaag is mijn meest recente bestelling aangekomen: een fles Chollet "La Résistance 3945". Dit is een assemblage van verschillende eaux de vie, ondanks wat er op het etiket staat, gedistilleerd zijn vanaf 1938 tem 1946. Enkel 1944 ontbreekt omdat de Duitsers het in beslag genomen hebben. Dat betekent dus dat de jongste cognac 63 jaar oud is. Ik ben hier ZEER benieuwd naar. De fles zit trouwens in een prachtige, stevige, houten doos.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Zorgelijk! Oppassen dat er niet teveel bloed in je alcohol komt, RolandRoland schreef:Een maand zonder alcohol.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Maar bevált het je?Hans schreef:Zorgelijk! Oppassen dat er niet teveel bloed in je alcohol komt, RolandRoland schreef:Een maand zonder alcohol.
Waarom doe je een maand geen alcohol om daarna wel weer alcohol te nemen. Wat voor nut heeft dat als ik vragen mag?
Jullie doen in België dingen ook altijd net iets anders he...Roland schreef:In België kan je in februari deelnemen aan Tournée Minérale.EelcoA schreef:....dat gaat erg traag alleen met een zelf opgelegde Dry January).
Een maand zonder alcohol.

Ik ook niet, maar vind 1 maand toch wel weer voldoende ontgiften denk ik. En begin februari een weekje naar Zuid Afrika (wijngebieden), dan ga ik het echt niet bij water houden.

Met de feestdagen enkele kilootjes aangekomen.Ton schreef:Maar bevált het je?Hans schreef:Zorgelijk! Oppassen dat er niet teveel bloed in je alcohol komt, RolandRoland schreef:Een maand zonder alcohol.
Tijd om een kleine inspanning.
Ik drink bijna dagelijks een glaasje, maar heb het helemaal niet moeilijk om nu een tijdje zonder alcohol te leven.
Verslaafd ben ik nog niet.
Kijk wel uit naar m'n eerste glaasje, begin maart.
mvg,
RolanD
Ik kijk elke avond uit naar m'n eerste glaasje, maar verslaafd ben ik volgens mij ook niet 

Hans schreef:Oppassen dat er niet teveel bloed in je alcohol komt, Roland

Da's gewoon om te kunnen tonen aan je vrouw dat je niet verslaafd bent zodat je cognac kan blijven kopen.Pellie schreef:Waarom doe je een maand geen alcohol om daarna wel weer alcohol te nemen. Wat voor nut heeft dat als ik vragen mag?
Ik persoonlijk, drink enkel in het WE en niet tijdens de week. Vanavond zal het geen cognac zijn, maar nog eens een whisky. Die dingen moet toch ooit eens leeg geraken, he.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."