Jouw laatste Cognac aankoop?
Re: Jouw laatste Cognac aankoop?
Gister binnen gekregen 

- Bijlagen
-
- cognac.jpg (45.92 KiB) 2426 keer bekeken
- Hans
- Cognac Connaisseur
Voorlopig even genoeg te doen
We horen je bevindingen graag, Marcel.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Nou bij deze: alle 3 lekker haha.
Ik vind de Ragnaud echt waar voor zijn geld, mooie smaak, lange nadronk, met in mijn beleving een pepertje. Zit een scherp randje aan, wel aangenaam.
De Menard vind ik ronder en voller. Iets kortere nadronk, maar wel veel fruittonen. Erg lekker.
De Segonzac vind ik de beste. Ronde warme zachte cognac, met veel smaken (rancio?) chocoladeachtige afdronk, niet al te lang, maar lang genoeg
Ben niet zo goed in tastingnotes, ben ik bij whisky ook nooit, maar vind deze 3 flessen erg lekker en betaalbaar. Ben er blij mee!!
Ik vind de Ragnaud echt waar voor zijn geld, mooie smaak, lange nadronk, met in mijn beleving een pepertje. Zit een scherp randje aan, wel aangenaam.
De Menard vind ik ronder en voller. Iets kortere nadronk, maar wel veel fruittonen. Erg lekker.
De Segonzac vind ik de beste. Ronde warme zachte cognac, met veel smaken (rancio?) chocoladeachtige afdronk, niet al te lang, maar lang genoeg

Ben niet zo goed in tastingnotes, ben ik bij whisky ook nooit, maar vind deze 3 flessen erg lekker en betaalbaar. Ben er blij mee!!

- Hans
- Cognac Connaisseur
Mooi!Pellie schreef:Nou bij deze: alle 3 lekker haha.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Okay, de rest van mijn beleving klopte niet?Hans schreef:Mooi!Pellie schreef:Nou bij deze: alle 3 lekker haha.

- Hans
- Cognac Connaisseur
Niet zo negatief. Natuurlijk klopt je beleving, net zoals de mijne altijd klopt.Pellie schreef: Okay, de rest van mijn beleving klopte niet?

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gisteren na afloop van de proeverij bij Rowin in Vleuterweide nog een flesje Bache Gabrielsen Vintage 1992 (Fins Bois) meegenomen. Mooie karaktervolle cognac voor een prima prijs blijft het...
En nog een Denis-Mounie Grande Reserve Edouard VII aan de collectie mogen toevoegen. Nu de rest van de maand maar weer op rantsoen....
Op een veilingsite gekocht?EelcoA schreef:En nog een Denis-Mounie Grande Reserve Edouard VII aan de collectie mogen toevoegen.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Grüβe aus Deutschland.
Vandaag afgeleverd.

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken