Consumptie van cognac in Nederland

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
ubatuba
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Consumptie van cognac in Nederland

Bericht door ubatuba »

Hoi, ik las net dat " China is in 2010 de één na grootste cognacmarkt ter wereld. De consumptie van cognac is in China tussen 2001 en 2005 met 12,18% gestegen. Deze groei zal zich verder versterken met 15,54% tussen 2005 en 2010." :o (wijnplein.nl) Maar en in Nederland? Kan iemand mij vertellen? Alvast bedankt!
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Consumptie van cognac in Nederland

Bericht door Hans »

Welkom op het forum, ubatuba!
ubatuba schreef:Hoi, ik las net dat " China is in 2010 de één na grootste cognacmarkt ter wereld.
Dit klopt niet met de meest recente gegevens van het BNIC, dè autoriteit op dit gebied. China is volgens deze gegevens na de Verenigde Staten en Singapore de derde markt. Ook de genoemde groeicijfers kloppen niet met deze gegevens.
ubatuba schreef:Maar en in Nederland? Kan iemand mij vertellen?

Nederland staat op de negende plaats, zie de gegevens in het plaatje hieronder:
expeditions.JPG
expeditions.JPG (64.44 KiB) 2364 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Ook welkom op het CognacForum Ubatuba!

Interessante vraag! China en Azie is inderdaad booming voor de Cognac... Helaas voor ons Europeanen want daardoor stijgt de prijs van Cognac elk jaar gestaag, door de enorme vraag aldaar. Zo schijnt Martell al besloten hebben om alle Europeaanse landen op een quota te zetten van hun jonge Cognac, de Martell VS...

Ook voor Nederland heeft dit consequenties, maar dan niet stijgende maar dalende, al jaren meen ik.... Helaas kan ik dit niet 123 onderbouwen met cijfers. Commissie Gedestilleerd is van de cijfers en statistieken, misschien weten zij meer!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door Hans »

wouter schreef:Ook voor Nederland heeft dit consequenties, maar dan niet stijgende maar dalende, al jaren meen ik.... Helaas kan ik dit niet 123 onderbouwen met cijfers. Commissie Gedestilleerd is van de cijfers en statistieken, misschien weten zij meer!
Inderdaad. De Commissie Gedistilleerd geeft in de kerncijfers 2009, de laatste info, alleen cijfers van cognac en armagnac gecombineerd en die dalen: 2007: 10.839 hectoliter; 2008: 10.297 en 2009: 9.782

Er ligt een schone taak voor cognac review en het cognac forum :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”