Ontdekt in 2015 tijdens een motorvakantie in de Harz: Schmiedefeuer.
Een stevige kruidenlikeur, 56% van Hammerschmiede, een kleine distilleerderij in het dorpje Zorge. Maken een hele range aan likeuren, Gin en hebben veel succes met hun single malt whisky The Glen Els
Bijzondere smaak, was er destijds meteen van gecharmeerd. Krachtig, wat zoet, maar niet te, prikkelend zonder scherp te zijn en vooral kruiden, kruiden, kruiden!
Wordt ter plaatse geflambeerd geserveerd, maar ik ben niet zo van het in de fik steken van lekkers, voegt niks toe.
Vandaag weer twee flessen meegestuurd gekregen bij een cognaczending en meteen een glaasje ingeschonken.
Hoewel er geen medicinale claim gemaakt wordt, is dit drankje bijzonder prettig bij bv. beginnende verkoudheid of herstel van griep.
Schmiedefeuer
- Hans
- Cognac Connaisseur
Schmiedefeuer
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Schmiedefeuer
Maar ook zónder beginnende verkoudheid of herstel van griep, begrijp ik.Hans schreef:
(...) is dit drankje bijzonder prettig bij bv. beginnende verkoudheid of herstel van griep.

Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Mijn actuele collectie
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Schmiedefeuer
Uitstekend begrepen, RoelRoel schreef:Maar ook zónder beginnende verkoudheid of herstel van griep, begrijp ik.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken