Beste Cognac onder €40,-?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Wilmar
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Contacteer:

Beste Cognac onder €40,-?

Bericht door Wilmar »

Beste Cognac liefhebbers,

Misschien niet de juiste vraag voor een ware liefhebber, ik houdt veel van Cognac maar heb helaas niet het budget om een mooie maar prijzige Cognac aan te schaffen. Daarom vraag ik mij af wat men een goede Cognac vindt voor een budget van onder de €40,-.

De laatste Cognac die ik in huis heb gehad was een Leyrat Aged 8 Years (zie bijlage (fotografie is de andere hobby/professie)). Die vond ik zelf wat scherp, ik houdt van een zachte smaak.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Hartelijke Groet,

Wilmar Boer
Leyrat Aged 8 Years
Leyrat Aged 8 Years
Leyrat.jpg (75.43 KiB) 38350 keer bekeken
Michiel
Cognac XO
Cognac XO

Re: Beste Cognac onder €40,-?

Bericht door Michiel »

Beste Wilmar

Geweldige vraag, want natuurlijk geeft niet iedereen bakken met geld uit aan cognac. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar wat mensen hierover te melden hebben.
Als ik voor mezelf spreekt dan zou ik de Ménard VSOP (+/- 10 jaar en 25,-) en Reserve extra (+/- 15 jaar en 35,-) aanraden, ook de VSOP petit champagne van Chateau de Montifaud (9 jaar en 28,-) is een aanrader. Onlangs heb ik voor mn broer de VSOP grande champagne van Chateau de Montifaud aangeschaft (10 jaar en 33,-), maar deze is nog niet open.
Verder weet ik dat de door jou genoemde cognac verkocht wordt door Gall&Gall. Uit hun assortiment zou ik je de Marquis XO willen aanraden, deze kost 39,95 en is ook verkrijgbaar als half flesje (35cl voor 19,95).
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Wilmar
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Contacteer:

Bericht door Wilmar »

Michiel schreef: Als ik voor mezelf spreekt dan zou ik de Ménard VSOP (+/- 10 jaar en 25,-) en Reserve extra (+/- 15 jaar en 35,-) aanraden
De Ménard heeft ook een positieve review op de Cognacreview.nl website. Weet iemand misschien waar de Ménard te koop is? (Bij voorkeur in Amersfoort)
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

De Menard is in de meeste slijteren (helaas geen Gall en Gall) wel te krijgen. Bv bij de Dirck III.

Geweldig topic trouwens, misschien is het ook wel leuk om wat "bekende" Cognac merken te proberen. Zo is een Remy Martin VSOP naar mijn mening een perfecte maatstaf hoe een (goede) Cognac zou moeten smaken. Ook de Cognacs die Michiel aangaf zijn stuk voor stuk aanraders...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Michiel
Cognac XO
Cognac XO

Bericht door Michiel »

De Chateau de Montifaud VSOP Grande Champagne (10 jaar oud) is geproefd en mijn broer (hij heet ook Wouter) en ik vinden hem geweldig!
Prachtige ouderwetse 'cognacaise'fles, mooie lichtbruine kleur. De neus is zoetig, zonder scherpte, doet denken aan abrikoos. Ook in de smaak komt levendig vers fruit en gezoet, geconfijt fruit naar voren, een klein beetje hout en een warme, iets scherpe afdronk die lekker blijft hangen, niet heel lang.
Voor 33,- een geweldige cognac. Ik denk dat ik snel de 18 jaar oude Petit Champagne Napoleon van Chateau de Montifaud ga aanschaffen!
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Bericht door Jurrit »

dag Wilmar,

Als je van een zachte cognac houdt dan wil ik je graag attenderen op de Francois Peyrot V.S.O.P.
Een prima prijs - kwaliteit verhouding.

Echt een aanrader.
Bas
Cognac VSOP
Cognac VSOP

Bericht door Bas »

Ben geen kenner, maar de Remy Martin Coeur de Cognac kost ook geen 40 euro en die vond ik erg goed, binnenkort nog maar eens een fles van halen.
Wilmar
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Contacteer:

Bericht door Wilmar »

Bedankt voor alle tips.

Ik heb laatst de Marquis XO geprobeerd (Gall&Gall filiaal zit hier om de hoek). Is absoluut lekker. Ik vind het nog moeilijk om echt alle smaakdetails te benoemen zoals Michiel in de bovenstaande reactie doet.
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Wilmar schreef:Bedankt voor alle tips.

Ik heb laatst de Marquis XO geprobeerd (Gall&Gall filiaal zit hier om de hoek). Is absoluut lekker. Ik vind het nog moeilijk om echt alle smaakdetails te benoemen zoals Michiel in de bovenstaande reactie doet.
Graag gedaan! ;) die smaakdetails komen vanzelf wel, als je wat meer verschillende Cognacs hebt geproefd. Misschien binnenkort een Cognac-proeverij....
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

Gister bij een vergelijking de Marquis XO naast de Dupont XO geproefd... Wat een verschil!

De Marquis smaakte me wederom erg goed voor een cognac van 40 euro... De Dupont van 28 euro viel me helaas wat tegen, deze had niets bijzonders in geur en smaak... Te lang gerijpte Fins Bois waarschijnlijk....
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”