Wat goed dat je mee gaat doen met een poker toernooi! Ik ben relatief ook nog niet zo lang ermee bezig maar zou rekening houden met een aantal dingen:
Het is een toernooi dus de blinds gaan steeds omhoog. Hierdoor bereik je een punt waar de blinds relatief heel hoog zijn t.o.v je chipstack. Dan moet je dus meer handen spelen. En je moet
zorgen dat je in t begin een goed aantal chips verzamelt hebt.
Speel je paartjes gewoon altijd 22-10en. Je kan hiermee three of a kind of een full house raken. Maar maak t niet te duur. Call gewoon in t begin, maar call geen raise ermee. Als iemand voor je of na je raised gooi je je paar weg. Het is dan niet sterk genoeg om mee te spelen.
Je speelt hier voornamelijk hoge pairs dus JJ-AA. Je speelt ook AQ AJ en KQ. Wat je ook moet doen is als niemand heeft geraised en je hebt suited connectors dus bijv 67 van dezelfde kleur zou ik gewoon callen. Het kan gebeuren dat je hit en niemand zet je dan op die hand. Je moet tight spelen maar ook niet te tight want anders ga je dood door de blinds. Dus als je niets moois krijgt speel je af en toe wat suited connectors. Zo doe ik t

Maar je moet veel geduld hebben. Niet slechte handen gaan spelen als je niets krijgt, gewoon afwachten.
Probeer ook te kijken en goed op te letten naar wat de anderen doen. Ook als jij niet in de hand zit. Waar callen, raisen ze of betten ze mee. Waar gaan ze mee all-in. Dit natuurlijk wanneer ze hun hand laten zien. Probeer dan ook te onthouden hoe ze die hand hebben gespeeld. Je kan hier veel van leren over je tegenstanders. En ticks. Kan zijn dat er amateurs of "donkeys" zitten die moet je het eerst spotten. Die spelers callen alles af ook als ze helemaal niets hebben. Spelen veel handen ook. En weten niet precies hoe ze die moeten spelen. Spelen instinctief. Of spelers die het niks kan schelen en heel aggressief zijn. Tegen die moet je gewoon wachten op een premium hand. Dan gaan ze allin met boertien offsuit en jij schiet ze eruit met een hoog paar
Dan kom je dus op een punt dat de blinds heel hoog zijn. Als je hier veel chips hebt verzamelt kan je nog wat rustiger aan doen. Heb je nu weinig chips over dan moet je gewoon meer handen spelen. Maar op dit punt ga je niet meer callen of raisen. Het is gewoon all-in of folden. Dit zorgt ervoor dat de andere spelers ook allin moeten of dat zij hun hand moeten wegleggen (mits hun stack net zo groot of kleiner is dan die van jou). Als ze een grotere stack hebben moet je all-in gaan met betere handen. Dan moet je zeker weten dat je preflop de sterkste of een hele sterke hand hebt. Maar zeker meer handen spelen en aggressiever.
Wel een dik verhaal ff getikt, lol. Hoop dat je er wat aan hebt en als je meer wil weten bel me gewoon ff.