Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door JohanB »

Blijkbaar zijn er hier 2 verschillende versies van, nl. de Réserve de la Famille Extra Vieille Grande Champagne en de Réserve de la Famille Ambleville Grande Champagne. Kent iemand hier het verschil tussen beide cognacs?
Laatst gewijzigd door JohanB op wo 27 feb 2019, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door EelcoA »

Blijkbaar heeft Godet een hele range die ze Reserve de la Famille noemen (naast deze ook de op dit forum al beschreven RdlF Vielles Borderies).
Verschil tussen deze 2 is dat de Ambleville alleen van wijngaarden gelegen in Ambleville komt en dat de 'gewone' RdlF GC (ook) van andere Grande Champagne wijngaarden buiten Ambleville zal komen. Kan dus wel degelijk ander smaakkarakter in zitten...
Lijken me beide uiterst smakelijk overigens :D
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door Roland »

Ton schreef:Welk merk?
Deze vraag stelde ik mij ook.
Totdat ik bovenaan zag staan : Forumoverzicht < Cognac < Cognac merken en soorten < Godet

Oorspronkelijk had Godet een Réserve de la Famille Grande Champagne (40 jaar oud)en een Réserve de la Famille Borderies (30 jaar oud).
Er werd niet bekendgemaakt uit welk dorp deze afkomstig waren.

In 2016 kwam daar de Grande Champagne Ambleville bij. Een 30-jaar oude GC.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door JohanB »

Idd, Godet. Ik heb de titel van dit onderwerp even aangepast.

Bedankt voor jullie uitleg.
Roland, hoe weet je de leeftijden van beide Réserves? Ik kan daar in de literatuur weinig of niks over vinden.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door Roland »

JohanB schreef:Idd, Godet. Ik heb de titel van dit onderwerp even aangepast.

Bedankt voor jullie uitleg.
Roland, hoe weet je de leeftijden van beide Réserves? Ik kan daar in de literatuur weinig of niks over vinden.
Godet Reserve de la Famille.JPG
Godet Reserve de la Famille.JPG (31.71 KiB) 2384 keer bekeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door JohanB »

Wow, bedankt Roland ! Ik heb trouwens gelezen dat die 100 % Borderies niet helemaal je dat is. Heeft iemand die al geproefd? Wel een beetje bizar dat die 2 Grande Champagnes bij bv Premiers Grands Crus quasi evenveel kosten, ook al is de ene 10 jaar jonger dan de andere.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door Hans »

JohanB schreef:Wow, bedankt Roland ! Ik heb trouwens gelezen dat die 100 % Borderies niet helemaal je dat is. Heeft iemand die al geproefd? Wel een beetje bizar dat die 2 Grande Champagnes bij bv Premiers Grands Crus quasi evenveel kosten, ook al is de ene 10 jaar jonger dan de andere.
En een 22 jaar oude Grande Champagne is er het duurst. Niet heel logisch. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door Roland »

JohanB schreef:Wow, bedankt Roland ! Ik heb trouwens gelezen dat die 100 % Borderies niet helemaal je dat is. Heeft iemand die al geproefd? Wel een beetje bizar dat die 2 Grande Champagnes bij bv Premiers Grands Crus quasi evenveel kosten, ook al is de ene 10 jaar jonger dan de andere.
Altijd voorzichtig zijn met de vermelde leeftijden.
Er zijn slechts enkelen die daar open over zijn.
De meesten zijn vrij geheimzinnig. Spreken bv. over een gemiddelde leeftijd, in plaats van de jongste leeftijd te vermelden.
Volgens de regels van de kunst bepaalt de jongste cognac de leeftijd :-)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Godet Réserve de la Famille Grande Champagne

Bericht door JohanB »

Van wat ik kan vinden in een aantal boeken spreken ze idd van een specifieke leeftijd, maar voor 115 Euro geloof ik niet dat de jongste cognac 50 jaar oud is. Dat zal wel een gemiddelde leeftijd zijn.
Roland schreef:Volgens de regels van de kunst bepaalt de jongste cognac de leeftijd
Ja maar ... en ik vraag mij dat al een hele tijd al,wat als een fles bv. voor 95 % cognac van 30 jaar oud bevat en 5 % heeft een leeftijd van 60 jaar. Spreken we dan nog altijd over een gemiddelde leeftijd van 45 jaar ?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Godet”