A poor man's cognac.

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
sebas
Cognac VS
Cognac VS

A poor man's cognac.

Bericht door sebas »

Hey jongens,

Zoals een aantal van jullie weten ben ik een echte student. Als het aankomt op cognac en whiskey heb ik vaak geen cent te makken. Nu lijkt het me toch wel eens leuk om flesje cognac in huis te halen. Een cognac voor de beginnende drinker en het liefst eentje voor een schappelijke prijs. Hebben jullie een aanrader?

Sebastiaan
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: A poor man's cognac.

Bericht door wouter »

Ha die Sebas! Leuke vraag!

Hoewel mijn Cognac verzameling altijd voor jou te proeven is, zal ik je toch even via het forum proberen te beantwoorden! ;)

Wat vind jij een schappelijke prijs? Onder de 25 euro? Als ik de "lat" lager of hoger moet leggen, dan moet je het maar even laten weten....

Enfin, een goede Cognac voor onder de 25 euro, hiervoor zit je in het VS/VSOP segment.

Dan valt mijn keus toch op een betaalbare VSOP zoals de Montifaud of Menard! Deze kosten respectievelijk 25 en 24 euro.

Van deze 2 merken zijn de VS versies ook zeer goed! Alleen in verhouding tot hun VSOP's zijn ze iets minder...

Zie: Menard VS en Montifaud VS. Deze kosten beiden zo'n 20 euro voor een fles...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
sebas
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door sebas »

Hey wouter,

Dank je wel, voor je antwoord! Zijn deze cognacs verkrijgbaar bij de gall & gall?

Sebastiaan
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Bericht door wouter »

sebas schreef:Dank je wel, voor je antwoord! Zijn deze cognacs verkrijgbaar bij de gall & gall?
Nee dat helaas niet! De Montifaud is iig te koop bij Slijterij Melchers in Haarlem.... Alleen zijn zij redelijk aan de prijs...

Montifaud wordt ook onder de naam Payrault verkocht bij Wijnkoperij Hans Molenaar in Bloemendaal, die is gelukkig een stuk (paar euro's) goedkoper in zijn prijs...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
sebas
Cognac VS
Cognac VS

Bericht door sebas »

Super bedankt man! Ik ga even rondkijken in die winkels.

Waarschijnlijk tot snel en welkom thuis!
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”