Welke XO?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
paul
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Welke XO?

Bericht door paul »

Zoals onder het kopje 'even voorstellen' te lezen is heb ik al enige ervaring met het drinken van single malt whisky's.
Nu wil ik mij wat gaan verdiepen in cognac. Ik heb besloten om 2 flessen te kopen en te proeven wat ik van cognac vind. Mijn eerste fles wordt een montifaud napoleon. Voor mijn tweede fles ben ik opzoek naar een XO cognac.

Nu heb ik begrepen dat de montifaud zacht en fruitig is. Nu zou ik voor de XO een cognac willen die qua karakter anders is dan de montifaud.
Nu is mijn vraag dan ook welke???

Ik lees wel op internet, maar vind dat er over cognac minder te vinden is dan bijvoorbeeld whisky. Zouden jullie mij kunnen helpen. Prijsklasse van 50 tot max 80 euro. Ik heb zelf de volgende opties gezien: Ragnaud-Sabourin XO, Roullet XO, eventueel de martell cordon bleu al vind ik deze wel wat aan de dure kant.

Paul
singlemaltfan
Cognac VS
Cognac VS

Re: welke XO

Bericht door singlemaltfan »

Single estate in plaats van blend misschien? Ik ken Frapin Fontpinot en Daniel Bouju en kan deze aanbevelen
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: Welke XO?

Bericht door wouter »

Hoewel ik hem zelf niet geproefd heb, denk ik dat je de Camus Ile de Re XO lekker gaat vinden. Deze is volgens Hans echter bijna hetzelfde als de VSOP, wat dan weer zonde is van de meerprijs van de XO...
Hans schreef:Bij de proeverij vond ik de Double Matured(VSOP) een verrassing. Die heb ik niet voorhanden om te vergelijken. Ik vermoed, dat het verschil met deze XO niet heel groot is, dat zou dus in het voordeel van de Double Matured(VSOP) pleiten.
De VSOP van deze Ile de Re serie vond ik zelf zeer goed, lijkt aardig op een Island-Whisky door zijn ziltige smaak...

Verder kan ik je de Delamain Pale and Dry XO en de Peyrot XO sterk aanraden!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”