Let op: er zit een maximum aan de grootte van je foto's. Dat was 1 Mb en waarschijnlijk is dat niet gewijzigd.
Jouw laatste Cognac aankoop?
Re: Jouw laatste Cognac aankoop?
- Hans
- Cognac Connaisseur
Klopt maar dat is nog steeds best groot. Als je in bv. Paint de grootte aanpast op pixels en een maximum breedte van 700-800 pixels neemt, is het bestand een stuk kleiner en komt het goed uit in je bericht.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gisteren hieromtrent een mailtje gestuurd naar La Grange du Bois. Vandaag al kreeg ik dit antwoord:Roland schreef: Welke L heb je ?
Er zijn 3 verschillende versies :
L : Champ Prunier
L : Les Mas
L : Champ Côté
Het zijn 3 verschillende jaren. Als ik mij niet vergis 1947, 1949 en 1950
Welk jaartal bij welke naam hoort, dat weet ik niet meer.
mvg,
RolanD
"Bonjour Monsieur,
Il y avait 3 Cognacs "L" : Champ Prunier 1947, Les Mas 1949, et Champ Côté 1950. Ce sont des Cognacs d'une seule année, bruts de fût, non rectifiés, non assemblés. Ces différents noms correspondent à des noms de parcelles de vignes de notre propriété.
Cordialement,
Elisabeth Belenfant
S.C.E.A. Cartais-Lamaure
1, Chemin de la Grange du Bois
16200 Julienne
06 26 10 22 22 "
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Ik heb de: Champ-Côté
Wij hebben deze geproefd tijdens de cognac reis 2018. Geweldig!!
Wij hebben deze geproefd tijdens de cognac reis 2018. Geweldig!!
Het doet mij veel plezier dat je hem zo lekker vind, maar ik ga (voorlopig toch) mijn fles nog even gesloten houden. Ik ben wel razend benieuwd naar die Extra. Wat een mooie karaf trouwens. Ik ga binnenkort nog mijn kast met lege flessen top single malt whisky's moeten vervangen door lege top cognacs als dit zo blijft duren.Jurrien schreef: Wij hebben deze geproefd tijdens de cognac reis 2018. Geweldig!!
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
- Hans
- Cognac Connaisseur
Mooi! Gaat de goede kant op.

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Ik ben vandaag langs geweest bij een horeca groothandelaar voor een paar andere aankopen. Ik loop dan altijd eens tussen de rekken sterke drank. Ze hebben daar altijd wel iets aparts staan. Ik passeer de cognacs en ik zie een daar Delamain Vesper staan, alleen staat er geen prijs bij. Ik neem die fles mee naar de kassa om te vragen of ze even de prijs kunnen checken. Moest hij te duur zijn, zou ik de fles gewoon laten staan. Wat blijkt nu? De Vesper verdwijnt uit het gamma en het is de allerlaatste fles. Prijs: 78 Euro.
Ja, dat was een no brainer natuurlijk. Ik heb terwijl ook nog een fles Noah's Mill bourbon aan 47 Euro mee gegrabbeld, die ook uit het assortiment verdwijnt.

- Hans
- Cognac Connaisseur
Mooie deal, Johan!JohanB schreef: ↑ma 02 sep 2019, 21:46 Ik ben vandaag langs geweest bij een horeca groothandelaar voor een paar andere aankopen. Ik loop dan altijd eens tussen de rekken sterke drank. Ze hebben daar altijd wel iets aparts staan. Ik passeer de cognacs en ik zie een daar Delamain Vesper staan, alleen staat er geen prijs bij. Ik neem die fles mee naar de kassa om te vragen of ze even de prijs kunnen checken. Moest hij te duur zijn, zou ik de fles gewoon laten staan. Wat blijkt nu? De Vesper verdwijnt uit het gamma en het is de allerlaatste fles. Prijs: 78 Euro.Ja, dat was een no brainer natuurlijk. Ik heb terwijl ook nog een fles Noah's Mill bourbon aan 47 Euro mee gegrabbeld, die ook uit het assortiment verdwijnt.
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Dat dacht ik ook, ja. Hoewel ik echt niet verwacht had dat hij zo weinig zou kosten. De Delamain XO Pale & Dry ging al bijna 100 €, dus ik had nog een stuk meer verwacht.
Grönstedts / P. Lex Signature ,een leuk en hip flesje eigenlijk meer aangekocht voor het oog,werd enkel in een gelimiteerde versie van 1000 stuks verkocht en normaal enkel voor de Zweedse markt.
- Bijlagen
-
- plex.jpg (300.07 KiB) 2214 keer bekeken