Heerlijk om dit negen jaar later te lezen.
Jouw laatste Cognac aankoop?
Re: Jouw laatste Cognac aankoop?
Binnenkort komt de Audry Aristide mijn kant op. Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar het lijkt mij een heel goede keuze. Ik ben nog 1 speciale fles op het spoor. Met wat geluk dan de shopeigenaar een speciale(re) vintage versie op de kop tikken bij het cognachuis zelf. Ik ga nog niet zeggen wat juist. Eerst afwachten of het überhaupt wel mogelijk is, anders wordt het een 'gewone' versie.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
- Hans
- Cognac Connaisseur
Mooi,Johan! ben benieuwd wat je er van vindt.JohanB schreef: ↑zo 20 okt 2019, 12:15 Binnenkort komt de Audry Aristide mijn kant op. Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar het lijkt mij een heel goede keuze. Ik ben nog 1 speciale fles op het spoor. Met wat geluk dan de shopeigenaar een speciale(re) vintage versie op de kop tikken bij het cognachuis zelf. Ik ga nog niet zeggen wat juist. Eerst afwachten of het überhaupt wel mogelijk is, anders wordt het een 'gewone' versie.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Mijn twee nieuwe vriendjes zijn gearriveerd: VT Borderies 1977 en 1978 respectievelijk 40 en 39 jaar oud.
- Bijlagen
-
- VT 1977 en 1978.jpg (32.49 KiB) 2362 keer bekeken
Mooie aankopen hierboven! @Johan: laat me zeker weten hoe de Aristide je bevalt. Deze staat ook op mijn verlanglijst.
Ikzelf heb twee (gewone, dus geen kristallen) flessen Réserve Familiale bij A. Pétit besteld aangezien de samenstelling nu nog uit 1914 en 1933 bestaat. The Ladies' year 1914 is toch een bijzonder jaar geweest heb ik proefondervindelijk mogen ervaren. Ik hou deze flessen aan de kant om bij een 'milestone" birthday (40, 50,...) te openen.
Ikzelf heb twee (gewone, dus geen kristallen) flessen Réserve Familiale bij A. Pétit besteld aangezien de samenstelling nu nog uit 1914 en 1933 bestaat. The Ladies' year 1914 is toch een bijzonder jaar geweest heb ik proefondervindelijk mogen ervaren. Ik hou deze flessen aan de kant om bij een 'milestone" birthday (40, 50,...) te openen.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Gelukkig mens, met zulke vrienden!

Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Merci, Berten. Ik laat je zeker iets weten. Ik heb net nog mijn collectie ff bijgewerkt. Ik heb nog maar 2 open flessen meer staan.Rigor schreef:Mooie aankopen hierboven! @Johan: laat me zeker weten hoe de Aristide je bevalt. Deze staat ook op mijn verlanglijst.

Ik geloof dat ik eens iets speciaals ga moeten openen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Je hebt groot gelijk. We leven maar 1 keer en het is al zo kort...JohanB schreef: ↑ma 28 okt 2019, 20:21Merci, Berten. Ik laat je zeker iets weten. Ik heb net nog mijn collectie ff bijgewerkt. Ik heb nog maar 2 open flessen meer staan.Rigor schreef:Mooie aankopen hierboven! @Johan: laat me zeker weten hoe de Aristide je bevalt. Deze staat ook op mijn verlanglijst.![]()
Ik geloof dat ik eens iets speciaals ga moeten openen.
...
Laatst gewijzigd door Roland op ma 18 mei 2020, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Mooi Roland! Heb je de millesimes van Navarre geproefd? Ben benieuwd. De laatste twee ken ik nog niet.
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken