Leuk nieuws van het Cognacshop.be front.... We hebben onze eerste limited Edition beet, speciaal voor ons gebotteld! olé
Het gaat om een 100% Montille van 20 jaar oud. Naar goede gewoonte van Dudognon is deze zonder karamel of boisée. Afgevuld op 42°om iets meer pit te geven. Gelimiteerd op 24 flessen.
Toen we in april deze cognac proefden op vastwerkte was het te hevig. We proefden wel dat we iets bijzonder hadden. Ondertussen is op 6 maanden het alcoholpercentage verlaagd naar 42°.
2 weken geleden kwamen de flessen aan. Ongeduldig als ik ben heb ik onmiddellijk een fles geopend en geproefd. Eerlijk, ik was niet onmiddellijk enthousiast.... dit blijkt een opvallend geval van 'bottleshock' te zijn. Gelukkig! Nu zijn we 2 weken verder en de fles is wat gezakt in volume. De cognac is nu op zijn best, en hoe! Echt iets complex, zacht en berelekker.
We hebben dus geleerd om iets geduldiger te zijn voor we ons oordeel vellen.
Qua structuur vinden een vettigheid die we bij cognac niet gewoon zijn. Verder in neus en smaak fruitigheid, lichte kruidigheid en een opvallend lange afdronk.
Voor wie interesse heeft... we bieden deze unieke fles aan aan de prijs van €153,00.
Wie in de buurt is kan gerust eens komen 'nippen'

de fles staat nog niet op de site. best mailen naar info@cognacshop.be of bellen op 0032 470 462 262
cheers!
Nicky