cognac en armagnac

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Plaats reactie
jacquelinev
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

cognac en armagnac

Bericht door jacquelinev »

Beste allemaal,
Kan iemand mij iets meer vertellen over deze cognac en armagnac?
En wat eventueel de waarde is van deze flessen?
Ik heb deze flessen al zo lang thuis staan, misschien dat iemand van dit forum voor deze flessen belangstelling heeft.
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes.
Bijlagen
rouyer cognac-1.jpg
rouyer cognac.jpg
bisquit cognac-1.jpg
bisquit cognac.jpg
armagnac-1.jpg
armagnac.jpg
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator

Re: cognac en armagnac

Bericht door EelcoA »

jacquelinev schreef: za 18 apr 2020, 17:01 Beste allemaal,
Kan iemand mij iets meer vertellen over deze cognac en armagnac?
En wat eventueel de waarde is van deze flessen?
Ik heb deze flessen al zo lang thuis staan, misschien dat iemand van dit forum voor deze flessen belangstelling heeft.
Graag hoor ik van jullie.
Groetjes.
Hi Jacqueline,

Welkom op dit forum! Over de eerste fles kan ik iig wel wat zeggen, dit betreft een Rouyer Guillet Damoisel. Deze werden geproduceerd in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw. Er bestaan flessen met als kwaliteiteaanduiding VSOP en zonder aanduiding. Dit is een laatste. De inhoud zal waarschijnlijk niet heel erg in kwaliteit verschillen. In die tijd was de rijping meestal wel iets langer dan nu voor een vergelijkbare kwaliteitsaanduiding. Er zijn bronnen die aangeven dat de Damoisel ca 15 jaar gerijpt is. Meest bijzondere aan de Damoisel is waarschijnlijk niet de inhoud, maar wel het gegoten label. Die is tamelijk uniek. Damoisel Guillet heeft deze van copyright weten te voorzien in 1968. De buitenkant geeft nog wel enige verzamelwaarde voor deze fles. Heel schaars is deze niet, deze wordt regelmatig op veilingen aangeboden. Kwa prijs denk aan rond de €60 euro, afhankelijk van de interesse wellicht iets hoger. Daar gaan dan wel veilingkosten vanaf. Ik ben zelf al van een flesje voorzien, puur voor de heb, wellicht zijn er andere forumleden met interesse...

Mbt de Bisquit, deze lijkt ook wat ouder. Betreft een VSOP. Van Bisquit wordt ook regelmatig wat op veilingen aangeboden. Er zijn mij geen verzamelaars die zich specifiek op Bisquit richten bekend. Waarde zal dus niet heel hoog liggen bij veiling, mijn ruwr schatting is €25-40 obv merk, kwaliteitsniveau en staat. Wellicht dat iemand anders hier meer informatie over kan geven hier...

Veel succes met evt. verkoop (of plezier met zelf opdrinken, dat is natuurlijk ook altijd een optie).

Groet, Eelco
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Re: cognac en armagnac

Bericht door Hans »

Mij zijn ook geen Bisquit verzamelaars bekend. Het is al weer een ruim aantal jaren gelden dat ik deze cognac gedronken heb, maar ik kan hem me nog wel herinneren als de moeite waard!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”