Beste, mijn eerste post op dit forum.
Onlangs kocht ik 33 miniatuurflesjes van cognac. Allemaal in zeer goede conditie, goed gesloten en in mooie staat. Sommige zijn wel erg oud, enkele nieuw, velen werden ook verzegeld met kaarsenvet. Nu is mijn vraag welke natuurlijk de beste cognac zou zijn van de lijst, welke de duurste, slechtste...
Ook had ik graag geweten hoeveel de 33 flesjes waard zouden zijn. (ruwe schatting)
Alle flesjes zijn verschillend, sommige hebben wel zeflste naam, maar label of flesje verschilt toch (ander jaar van uitgave?)
Hier de lijst voor de miniatuurflesjes;
-Bisquit
-Camus (celebration)
-Courvoisier (Napoleon)
-Courvoisier (luxe)
-Courvoisier (the brandy of Napoleon)
-Davidoff (classic)
-Gaston de Lagrange
-Gautier
-Hennessy (Henco)
-Hennessy (Napoleon)
-Hennessy (very special)
-Hennessy (V.S.)
-Hennessy (VSOP)
-Léopold Brugerolle (Brugerolle)
-Léopold Brugerolle (Napoléon)
-Marnier (VSOP)
-Marnier (XO)
-Marnier Lapostalle (VSOP)
-Martell (VS)
-Otard (special)
-Otard (V.S.)
-Prince Hubert de Polignac
-Remy Martin (VSOP)
-Rouyer
cognac miniaturen
cognac miniaturen
Laatst gewijzigd door john88 op ma 11 okt 2010, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 13 soorten cognac aangekocht
Beste Jonn88,
Miniatuurtjes zijn voor kennismaking of om te verzamelen en dat laatste vind ik ook heel leuk.
De flesjes die je hebt gekocht hebben weinig waarde. Deze kwaliteiten koop je bij 'n gemiddelde slijter voor 'n bedrag tussen de €4,- en €10,-.
Over smaken valt natuurlijk nooit te twisten, maar als je naar de kwaliteit kijkt kan je de volgenden indeling maken:
Beste categorie: Rémy Martin, Martell, Courvoisier.
Dan: Otard, Hennessy, Bisquit, Davidoff,Marnier.
Daarna: Camus, Gautier, Leopold Brugerolle.
Als laatste, Prince Hubert de Polignac en Rouyer.
Je flesjes kunnen dus een heel leuk begin zijn voor een mooie verzameling.
Jos Huffmeijer.
Miniatuurtjes zijn voor kennismaking of om te verzamelen en dat laatste vind ik ook heel leuk.
De flesjes die je hebt gekocht hebben weinig waarde. Deze kwaliteiten koop je bij 'n gemiddelde slijter voor 'n bedrag tussen de €4,- en €10,-.
Over smaken valt natuurlijk nooit te twisten, maar als je naar de kwaliteit kijkt kan je de volgenden indeling maken:
Beste categorie: Rémy Martin, Martell, Courvoisier.
Dan: Otard, Hennessy, Bisquit, Davidoff,Marnier.
Daarna: Camus, Gautier, Leopold Brugerolle.
Als laatste, Prince Hubert de Polignac en Rouyer.
Je flesjes kunnen dus een heel leuk begin zijn voor een mooie verzameling.
Jos Huffmeijer.
Re: 13 soorten cognac miniaturen aangekocht
Klien stukje informatie: er bestaan geen 13 soorten Cognac, echter maar 4 soorten (of 3 als je Napoleon niet meetelt) en dat zijn:john88 schreef:Ook had ik graag geweten hoeveel de 33 flesjes (13 soorten) waard zouden zijn. (ruwe schatting)
-VS
-VSOP
(-Napoleon)
-XO
De vele verschillende namen, zijn dus sub-namen van de verschillende merken om hun VS, VSOP, Napoleon of XO aan te duiden...
Wat betreft de prijs, tsja moeilijk. Los kosten ze inderdaad tussen de 4 en 10 euro bij een slijter, echter heb ik wel eens 30 miniaturen aangeschaft voor 20 euro op marktplaats. Het is dus maar wat de gek ervoor geeft...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Re: cognac miniaturen
Ok, cognac is dan wel onderverdeeld in slechts enkele categorieen (VS, VSOP, Napoleon, XO, Extra) maar vrijwel alle fabrikanten hebben een andere mening voor wat betreft de ouderdom van bijvoorbeeld een XO: bij het ene huis 10 jaar, bij het andere huis 30 jaar oud. Krijg je toch nog een groot onderscheid.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.